کاخ سفید: آمریکا به تامین امنیت متحدانش در اقیانوس آرام متعهد است

مشاور کاخ سفید گفت: آمریکا به تامین امنیت متحدانش در منطقه اقیانوس آرام متعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «استفان میلر» مشاور کاخ سفید در برنامه فاکس نیوز ساندی گفت: پیام ما این است که قصد تقویت اتحادهای بسیار مهم خود را در منطقه اقیانوس آرام به عنوان بخشی از راهبردمان برای بازدارندگی و جلوگیری از افزایش خصومتی داریم که در سال های اخیر از حکومت کره شمالی مشاهده کرده ایم.

این در حالی است که کره شمالی بامداد روز یکشنبه به وقت پیونگ یانگ، یک فروند موشک شلیک کرد که پس از پیمودن مسافتی به طول 500 کیلومتر، میان شبه جزیره کره و ژاپن در آب های اقیانوس آرام فرود آمد.

شلیک این موشک همزمان با دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مراسم ضیافت شام در واشنگتن صورت گرفت.

ترامپ با غیر قابل قبول خواندن این اقدام کره شمالی گفت: آمریکا صد در صد در کنار متحد بزرگ خود یعنی ژاپن باقی خواهد ماند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در ابتدای سال جاری (2017) گفته بود: پیونگ یانگ در مرحله نهایی پرتاب آزمایشی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) قرار دارد.

بیشترین نگرانی کشورهای غربی به ویژه آمریکا این است که موشک های بالستیک قاره پیمای جدید کره شمالی، قابلیت حمل کلاهک های هسته ای داشته باشد.

کره شمالی چندی پیش پنجمین آزمایش هسته ای خود را اجرا کرد. این کشور در سال های 2006، 2009، 2013 و 2016 دست به آزمایش هسته ای زده و مشمول تحریم های سازمان ملل متحد و دیگر کشورها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار