ای پی: آزمایش موشکی کره‌شمالی سیاست ترامپ را در بوته آزمایش قرار داد

ای پی در گزارشی به بررسی آزمایش موشکی کره‌شمالی و به چالش کشیده شدن سیاست رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

ای پی: آزمایش موشکی کره‌شمالی سیاست ترامپ را در بوته آزمایش قرار داد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «‌آزمایش موشکی کره شمالی، تازه ترین مورد از آزمایش سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا»‌ نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که مدتی است بر سر صدور فرمان جنجالی منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا درگیر یک نبرد حقوقی در داخل کشورش شده است، این بار در هفته های نخست ریاست جمهوری با یک اقدام تحریک‌آمیز جدید روبرو شد. 

ترامپ پس از یک آغاز طوفانی در عرصه دیپلماسی و در حالیکه تلاش می کرد در خصوص بهبود روابط نزدیک سیاسی در میزبانی از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن رویکرد سنتی سیاست خارجی آمریکا را دنبال کند، این رویکرد بلافاصله در پی انتشار گزارشی مبنی بر آزمایش موشکی کره شمالی در بوته آزمایش قرار گرفت. 

آزمایش شب گذشته موشک بالستیک کره شمالی نخستین آزمایش موشکی این کشور در سال 2017 و چالشی تلویحی برای ترامپ به شمار می رود که کنار شینزو آبه حین بازی گلف در فلوریدا ایستاده بود و تاکید داشت آمریکا صد در صد کنار توکیو ایستاده است. 

این اقدام در حالی صورت گرفت که کاخ سفید همچنان به زورآزمایی با دستگاه قضایی،  پس از وارد آمدن لطمه حقوقی اخیر و تعلیق فرمان اجرایی ترامپ درباره منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا ادامه می دهد.  

در حالی که دولت آمریکا همچنان تاکید می کند همه گزینه ها را از جمله دیوان عالی استیناف آمریکا روی میز دارد -ترامپ در مسیر عزیمت به فلوریدا- اعلام کرد امضای فرمان جدیدی را برای دور زدن چالش های حقوقی در دست بررسی دارد. 

ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی به خبرنگاران گفت: « من می خواهم این نکته را همگان بدانند که آمریکا در کنار ژاپن، متحد بزرگ خود صد در صد ایستاده است.»‌ لیکن وی در سخنان خود بر خلاف آنچه از ترامپ تاکنون انتظار می رفت، به هیچ گونه اقدام کره شمالی را در آزمایش موشکی اخیر محکوم نکرد. 

دیپلماسی ترامپ در نخستین روزهای ریاست جمهوری خود با رویدادهای دشواری از جمله مذاکرات تلفنی طولانی با سران مکزیک و استرالیا روبرو بود. ولی در مقابل نخستین دیدار رسمی وی با یک فرد خارجی در فلوریدا، یک دیدار دوستانه و بازی گلف بود که نشان می داد رئیس جمهور جدید آمریکا مایل است در توسعه روابط نزدیک و ارتباطات شخصی با سرانی که احساس می کند می تواند با آنها همکاری کند، وقت بیشتری صرف کند. 

کاخ سفید در بیانیه‌ای با اشاره به دستاوردهای این مذاکرات گفت ترامپ و آبه درباره موضوعات مختلف به نفصیل به بحث و مذاکره پرداختند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار