همسو کردن نهادها برای ارتقای عملکرد نظام و تعلیم و تربیت

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان همسوکردن نهادها برای شناسایی ظرفیت های دانشگاه و ارتقای عملکرد نظام تعلیم و تربیت را مهم دانست.

همسو کردن نهادها برای ارتقای عملکرد نظام و تعلیم و تربیتغلامرضا کیانی معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری اولین نشست هم اندیشی ملی این دانشگاه با برخی از نهادهای مربوطه و تاثیرگذار در امر و تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: در این نشست به شناسایی ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان،چالش ها،تهدیدها و نقاط ضعف و قوت آن پرداخته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه حاکمیتی بوده و مسئولیت تربیت معلم را بر عهده دارد بنابراین باید برای دستیابی به این هدف از تمامی ظرفیت های ملی بهره مند شود.

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه گفت: بخشی از این ظرفیت ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی،مجلس، دولت و دانشگاه های اصلی در استان های سراسر کشور وجود دارد و برای استفاده از ظرفیت های برون سازمانی باید دانشگاه شناسانده شود.

کیانی اظهار داشت: به این منظور نیاز به هم اندیشی داریم تا به فهم مشترکی  هم افزا در جهت اجرایی کردن آرمان های تعلیم و تربیت دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه نشست های هم اندیشی ضرورت دستیابی به این هدف است، بیان کرد: در این راستا به ظرفیت موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه شده و در نشست هم اندیشی وزیر ارشاد نیز حضور می یابد.

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: بازشناسایی ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان و امکان بهره برداری از ظرفیت های طرفین برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نیاز است.

کیانی همچنین از برگزاری چهارمین نشست بالندگی حرفه ای ارزیابان دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنکیان با ماموریت ملی تربیت معلم و آموزش قریب به 65 هزار دانشجو به ارائه خدمات با کیفیت اهتمام دارد.

وی افزود: دانشگاه در کنار توجه به کمیت و رفع نیازهای آموزش و پرورش به کیفیت بخشی توجه  داشته و آن را در دستور کار قرار داده به همین دلیل اولین دانشگاهی در کشور بوده که نهاد تضمین کیفیت و ارزیابی را پایه گذاری کرده است.

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: با توجه به اینکه رییس جمهور رییس هیئت رییسه دانشگاه بوده و نماینده ای از سازمان مدیریت، وزیر علوم،آموزش و پرورش از جمله اعضای آن هستند بنابراین این امر  نشان از اهمیت دانشگاه و ضرورت بهره گیری ظرفیت های ملی برای فعالیت های آن است.

گفتنی است در این نشست سه روزه برخی از نمایندگان مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار