دوره‌های مجازی ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آموزش دهندگان/ بهره گیری از آموزش‌های مجازی برای سوادآموزان

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از ضوابط ورود آموزش دهندگان به عرصه سوادآموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری رونمایی از «سامانه آموزش مجازی آموزش دهندگان»، با حضور علی باقرزاده معاون رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و شریفی زاده رئیس محترم سازمان جهاد دانشگاهی  در سالن جهاد دانشگاهی صبح امروز برگزار شد.

در این نشست باقرزاده با بیان اینکه آموزش رکن اصلی پیشرفت و مانایی جوامع است، گفت : در سوادآموزی آموزش باکیفیت اهمیتی بسزایی دارد چرا که نرخ بازگشت به بی سوادی در جمعیت هدف بالا بود و موجب اتلاف منابع می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای ارتقای فعالیت‌ها از فرصت‌های موجود در جهاد دانشگاهی که همکاری خوبی با ما دارد، بهره می‌بریم.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: از سال ۹۰ ورود آموزش دهندگان به عرصه سوادآموزی از بخش غیر دولتی انجام شد و سالانه ۶۰ هزار نفر همکاری می کنند که دوره‌های آموزشی آن‌ها با احتساب یک میلیون و ۲۰۰ نفر ساعت اجرا می‌شده است.
 

باقرزاده با بیان اینکه گفتگوهای کارشناسی برای طراحی دوره‌های آموزشی آموزش دهندگان طی چهار ماه با جهاد دانشگاهی انجام شده گفت: از سال 96 همکاری آموزش دهندگان منوط به شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب گواهینامه قبولی آنها است.

وی افزود: بخش کمی از هزینه‌های این دوره‌های آموزشی از طریق آموزش دهندگان پرداخت می‌شود که صرف شرکت برای شرکت در آزمون است.

رئیس سازمان نهضت با اشاره به اینکه با برگزاری دوره‌های مجازی امکان آموزش برای افراد از یک میلیون و 200 هزار نفر ساعت به 6 میلیون نفر ساعت ارتقا پیدا می‌کند عنوان کرد: مهلت ثبت نام برای دوره‌ها از 23 بهمن ماه آغاز شده و تا 15 اسفند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: آموزش دهندگان که تاکنون با سازمان نهضت همکاری داشته‌اند به طور پیش فرض نام نویسی در سامانه برای آنها انجام شده و این دوره‌ها نیز علی رغم آمادگی جهاد دانشگاهی برای ارائه آموزش‌ها برای تمامی گروه‌ها در این دوره صرفا محدود به آموزش دهندگان می‌شود.

باقر‌زاده بیان کرد: آموزش دهندگان پس از ثبت نام در سامانه و طی دوره سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد می‌توانند از تیر ماه در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی و ادامه کار به فعالیت در عرصه سواد‌آموزی بپردازند.

وی همچنین در خصوص پرداخت پاداش سوادآموزان گفت: طی برنامه‌ریزی‌ها این پاداش به 145 هزار نفر از سواد‌آموزان تعلق می‌گیرد که این امر در صورتی محقق شده که شماره حساب اعلام شده از سوی سواد‌آموز به نام وی باشد اما تاکنون فقط 89 هزار نفر شماره حساب اعلام کرده که از این تعداد فقط 55 هزار نفر شماره حساب شخصی خود را اعلام کردند که از این تعداد 36 هزار نفر تا امروز صبح و 18 هزار نفر نیز تا آخر وقت پاداش خود را دریافت می‌کنند و 87 هزار نفر باقی مانده با سازمان سواد‌آموزی استان‌ها و مناطق برای فعالیت‌ها و ثبت شماره حساب در ارتباط هستند البته 3 هزار و 400 نفر نیز از ابتدای زمان ثبت نام از دریافت این پاداش خودداری کردند.

سواد‌آموزان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه اینترنتی www.imooc.ir مراجعه کرده و از خدمات این سامانه بهره‌مند شویم این فضا علاوه بر آموزش سواد‌آموزی در حوزه آموزش به کارکنان شرکت ملی گاز ، نظام مهندسی و چند نهاد دیگر ارائه خدمات دارد.

وی افزود: این سیستم آموزشی برای سواد‌آموزان ترکیبی بوده و شامل کتاب، دوره‌های آموزشی و فیلم است.

معاون جهاد دانشگاهی پیرامون نحوه برگزاری آزمون اظهار داشت: آموزش دهندگان پس از ثبت نام و گذراندن دوره آموزشی به مراکز جهاد دانشگاهی منطقه خود برای تشخیص هویت و تطبیق اطلاعات خود با مشخصات ثبت شده در سامانه پرداخته و پس از آن رمز عبور برای شرکت در آزمون دریافت می‌کنند.

وی گفت: بعد از این مرحله افراد در مراکز امتحانی جهاد دانشگاهی هر منطقه به طور آنلاین آزمون می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار