قزوین؛

24 میلیون نفر در کشور شاغل هستند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت : با برنامه ریزی های انجام شده تعداد شاغلین کشور به 24 میلیون نفر رسیده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ جمشید انصاری در جلسه شورای اداری استان گفت : دولت توانسته با برنامه ریزی در بین سالهای 93 و 94 سالانه 750 هزار شغل ایجاد کند که امروز تعداد شاغلین کشور به مرز 24 میلیون نفر رسیده است .

24 میلیون نفر در کشور شاغل هستند

وی  در ادامه از کاهش اتکاء کشور به منبع نفتی خبرداد و افزود: در شش ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور به 6/4 درصد بود که از این میزان 4/4 درصد از منابع غیر نفتی بوده است.

معاون رئیس جمهور همچنین  بر ضرورت حمایت از واحدهای صنعتی  با هدف رونق کسب و کارتاکید کرد و افزود : 13 هزار واحد صنعتی در کشور نزدیک به 15 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند .

انصاری اضافه کرد : ارائه تسهیلات رونق تولید علاوه بر رونق کسب و کار زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می کند.

معاون رئیس جمهوررئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه به ظرفیت های استان قزوین در بخش صنعت و کشاورزری اشاره کرد و گفت : یک و نیم درصد از خاک کشور متعلق به استان قزوین است که این استان توانسته پنج درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص دهد .

انصاری افزود : استان قزوین یکی از پنج استان های صعتی کشور است که باید با برنامه ریزی و حمایت از بخش های صنعتی زمینه اشتغال و رونق تولید را در آن فراهم کنیم .

 استاندار قزوین هم در این مراسم گفت:  در سفر ریاست جمهوری به استان هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ها و پروژه های استان اختصاص داده شد که با تحقق آن شاهد رشد و شکوفایی استان خواهیم بود .

فریدون همتی همچنین از پرداخت نزدیک به هزار میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب به واحدهای صنعتی خبر داد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون زمینه اشتغال 17 هزار نفر در استان فراهم شده است .

همتی گفت : به منظور حمایت از مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم استان 80 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است که زمینه اشتغال پنج هزار نفر را فراهم خواهد کرد .

وی همچنین از اختصاص  20 میلیارد تومان به طرح های روستایی خبر داد .

استاندار اضافه کرد :  استان قزوین به لحاظ رونق تولید و پرداخت تسهیلات بهینه یاب رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است .

داود محمدی ، حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین ؛ البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و بابایی صالح نماینده  مردم بویین زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم خواستار بهره مندی از نیروهای بومی و اعطای مجوز استخدام در ادارات شهرستان های استان شدند .

تبدیل نمایندگی وزارت امورخارجه به اداره و اختصاص نمایندگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان از دیگر خواسته های نمایندگان در این جلسه بود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
این دروغه