پیش بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: در سال جدید بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از پیش بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: همچنین پیش بینی می‌شود هشت هزار تن کلزا نیز در سال جدید از مزارع استان برداشت شود که آمادگی لازم برای ‏خرید تضمینی این میزان محصول گندم و کلرا وجود دارد. ‏

وی اظهار داشت: به منظور خرید ‏تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک استان شامل گندم و کلزا در سال جاری ۲۴ مرکز در استان پیش بینی و ‏اقدامات لازم جهت آمادگی این مراکز انجام شده است‎. ‎

راه انجام با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان از نیمه خردادماه آغاز شده و تا اواخر شهریور ماه ‏ادامه دارد گفت: مراکز خرید پیش بینی شده شامل ۲۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم و چهار مرکز برای ‏خرید تضمینی کلزا است.

وی یادآور شد: دولت با هدف حمایت از کشاورزان و در راستای حفظ امنیت غذایی، محصولات کشاورزی راهبردی را بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جدید ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی ‏کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این ‏میزان حدود ۴۷ هزار هکتار گندم آبی و حدود ۱۱۳ هزار هکتار گندم ‏دیم و همچنین سه هزار و ۶۰۰ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.