قزوین؛ قزوین؛

تبیین شعار سال دستور کار شورای اداری

نماینده ولی فقیه در استان در اولین جلسه شورای اداری سال جدید گفت : با شعار نمی توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید به شعار بسنده کرد بلکه باید با عوامل هماهنگ مدیریتی پا به میدان گذاشت.
 
تبیین شعار سال دستور کار شورای اداری

امام جمعه قزوین افزود: ارائه آمار‌ها بدون اینکه مردم احساس کنند و استفاده از کالاهای مرغوب و با کیفیت تن‌ها با اشعار محقق نمیشود.
 
وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت منابع فراوان خدادادی و تبدیل آن به کالا، نه خام فروشی و ایجاد شغل برای بیگانگان.
 
امام جمعه قزوین اضافه کرد: در مسایل و حتی در نوع دینی آن هم دچار شعار زدگی هستیم میگوییم ذکر و تقوا، اما تشریفاتی ست.
 
نمانیده، ولی فقیه در استان با تاکید بر به اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری گفت: جامعه ما نیازمند امنیت، اشتغال و تولید است و امنیت آن با مسایل اقتصادی گره خورده.
حجت الاسلام و المسلمین عابدنی تاکید کرد: متاسفانه دروازه‌ها را برای ورود کالای قاچاق باز کرده ایم.
 
امام جمعه قزوین با انتقاد از رفتار برخی از مدیران اجرایی گفت: مدیر نابخردی بوده که رنج و زحمت شما را زیر سوال برده این موضوع آفت و آسیب زیادی دارد و ذهن مردم را به سادگی نمیتوان از آلودگی پاک کرد.
 
حجت السلام عابدینی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: برای انتخابات صادقانه بکوشیم و در راه رضای خدا قدم برداریم و بدانیم که دولت‌ها می‌آیند و میروند اماعملکردشان به پای حامیان آن‌ها نوشته می‌شود.

همتی استاندار قزوین هم در سخنانی به دستاورد‌های دولت در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت:از جاده انصاف خارج نشویم دولت در شرایط بسیار بدی روی کار آمد که نرخ بیکاری ۱۱ درصد بود، نفت قیمت پایینی داشت و تحریم‌ها در اوج بود، اما با آرامش و اقتدار کشور اداره شد.
 
تبیین شعار سال دستور کار شورای اداری 
 
همتی افزود: برای اولین بار صادرات از واردات پیشی گرفته و نتایج برجام توسط تولید کننده‌ها کاملا قابل لمس است.
 
استاندار اضافه کرد: اگر بخواهیم کالا تولید کنیم باید به بازارهای بین المللی نگاهی داشته باشیم، نبود رقابت باعث کاهش کیفیت و افزایش قیمت می‌شودو این یک مساله ابتدایی ست و باید علمی حرف زد.
 
وی افزود: ما یک استان کارگری هستیم، اما کمترین مشکل کارگری را داریم.
 
استاندار گفت: برای حل مشکلات کارخانه کنتور سازی که با تحریم به مشکل مواجه شد و شرکت فرنخ که از دولت قبل نیز مشکل داشت، بار‌ها تلاش کرده ایم، اما مشکلات بخش خصوصی به دولت مربوط نمیشود اگرچه قوه قضایه هم بار‌ها برای حل دعوای سهامداران ورود پیدا کرده، اما نتیجه‌ای نگرفته است.
 
همتی درباره اجرایی شدن اقتصاد قاومتی هم گفت:اقتصاد مقاومتی کاری نیست که در یکی دو سال انجام شود بلکه باید هرسال در این زمینه تلاش کردو منتقدان باید ببینند سهم خودشان در این زمینه چقدر بوده است.
 
استاندار در ادامه گریزی هم به موضوع برجام زد و آنرا فرصت طلایی برای کشور دانست که دستاوردهای مهمی داشته است.
 
همتی همچنین با قدردانی از دست اندر کاران ستاد خدمات سفرگفت: امسال با رشد ۲۰ درصدی حضور گردشگران در استان، توانستیم قزوین را از معبر به مقصد تبدیل کنیم و همچنین با تدابیر اندیشیده شده نظارت خوبی بر روی قیمت‌ها و کیفیت کالا‌ها در تنظیم بازار داشتیم.
 
استاندار همچنین به تلاش و عملکرد و خود همکارانش نمره ۱۴ داد.
 
 
 
رییس ستاد انتخابات استان هم در سخنانی از استقبال پرشور مردم برای ثبت نام شورا‌ها قدردانی کرد و آن را نشانه انتخابات خوب و اثر گذار دانست.
 
سید سعید شاهرخی اضافه کرد: دشمن درصدد ناامید کردن مردم در پای صندوق‌های رای است، اما مردم ثابت کرده اند که حرف هایشان را پای صندوق‌ها میزنند.
 
وی تاکید کرد: همیشه از انتقاد سازنده استقبال میکنیم، اما گاهی اوقات بد اخلاقی سیاسی و مقاصد جناحی جای انتقاد سازنده را میگیرد.
 
وی همچنین از همه مسئولان خواست از قانون عبور نکنند و از در اختیار قرار دادن امکانات دولتی برای کاندیداهای مختلف خودداری کنند.
 
شاهرخی همچنین به آمار‌ها اشاره کرد و گفت: در انتخابات ۲ هزار و ۶۶۰ نفر اعضای اصلی شورای شهر و روستا هستند که بیست و شش هزار نفر در برگزاری آن نقش خواهند داشت.
 
وی گفت: داوطلبان نسبت به دوره گذشته ۲۴ درصد رشد داشته و حضور بانوان نیز از رشد ۷۶ درصدی برخوردار است.
 
علی فرخزاد معاون عمرانی و جانشین ستاد خدمات سفر نیز با اشاره به آمارهای گردشگران گفت: در این ایام ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند و ضریب اشغال تخت در استان صد در صد بود و در تردد جاده‌ای هم رشد ۱۷ درصدی داشتیم.
 
منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار هم گفت: هزار و ۴۱۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب در ۷۵ غرفه توسط ستاد تنظیم بازار توزیع شد.
 
حبیبی افزود: سعی کرده ایم از کنترل و نظارت غافل نشویم تا کالاهای اساسی به راحتی به دست مردم برسد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.