قزوین؛

ارتقای زیر ساختهای ارتباطی استان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : زیر ساختهای ارتباطی در استان قزوین به زودی ارتقا می یابد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛واعظی در جلسه شورای اداری شهرستان تاکستان افزود : در برنامه های وزارت ارتباطات تا پایان دولت 344روستای دیگر استان قزوین هم از اینترنت برخوردار میشوند و در این زمینه جذب سرمایه انجام گرفته است.

ارتقای زیر ساختهای ارتباطی استان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد :در آینده نزدیک 70کیلومتر فیبر نوری به ظرفیت استان افزوده می شود و این عدد به 340کیلو متر خواهد رسید .

وی افزود: در سه سال گذشته پهنای باند اینترنت استان پنچ برابر شده و مشترکین  آن از 67هزاربه 325هزار نفر رسیده است .

واعظی ادامه داد :ظرفیت انتقال نیز در استان قزوین از 43گیگ به 202گیگ رسیده است که بیانگر توجه ویژه به زیر ساختهای ارتباطی استان قزوین در زمینه جذب گردشگر است.

وی در ادامه مهمترین دغدغه دولت را کاهش تورم، ایجاد اشتغال، تأمین معیشت و رفاه مردم بیان کرد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: عزم دولت این بود که کشور در آرامش و امنیت و در یک فضای صمیمی با ایجاد تعامل بین قوای سه‌گانه بتواند در مسیر خدمت به مردم گام بردارد و امنیت موجود را تقویت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در شرایط منطقه‌ای پیرامون ما که ثبات و درگیری با بحران‌های مختلف است باید قدردان امنیت حاکم بر کشور باشیم.

واعظی با اشاره به برخی از خدمات دولت گفت : دولت در برخی رشته‌ها پیشرفت خوبی داشته و در برخی امور به دلیل محدودیت‌ها نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

وی افزود : از روز اول یکی از اهداف اصلی دولت، ساماندهی مسائل اقتصادی بود تا از نوسانات در بازار و تورم جلوگیری کند که  توانست با کاهش تورم ۴۰ درصدی به تورم تک‌ رقمی در این زمینه موفق عمل کند.

واعظی اضافه کرد :کاهش تورم به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست، بلکه نیازمند رونق اقتصادی در سایه سرمایه‌گذاری هستیم  .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : در این زمینه از سال گذشته با برداشتن تحریم‌ها، امیدهای زیادی میان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده است .




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد : رشد اقتصادی از منهای ۶.۸ به مثبت ۷.۴ رسیده و  و با ایجاد اشتغال خالص ۷۱۸ هزار نفری، حرکت خوبی در کاهش بیکاری کشور انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سالگرد برجام گفت: رویکرد دولت در ورود به مذاکرات هسته‌ای، گشایش در اقتصاد کشور بود و تلاش کرد فضا را برای صادرات فراهم کند تا مجبور نشویم نیازهای خود را از یک یا دو کشور تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در این مذاکرات که تحت نظر مقام معظم رهبری انجام شد، کلیت نظام نیز اعم از قوای سه‌گانه و مردم پشت تیم مذاکره‌کننده بود و امروز به دستاوردهای خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

واعظی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده در ۳۰ ماه مذاکره، هر چه در توان داشت، به کار گرفت تا منافع کشور تأمین شود اما باید بدانیم ما با دشمنی مذاکره‌ کرده‌ایم که از ابتدای انقلاب در صدد آسیب‌ رساندن به ما بود و هر چه توانستند به ما ضربه زدند .

وی ادامه داد : این دشمنی‌ها کم نشده  بلکه خشم آمریکا نیز بیشتر شده است که اگر غفلت کنیم، مجدداً آسیب می‌بینیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از نظر توانمندی‌های هسته‌ای هیچ مشکلی نداریم و هر چه اراده کنیم، قابل احیا است .

واعظی گفت :  باید بدانیم تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده و امروز صادرات نفتی ما از دو میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه برای نخستین بار در سه دهه گذشته شکسته شده و صادرات بی‌سابقه رقم خورده است.

وی افزود: همچنین صادرات غیرنفتی ما نسبت به واردات پیشی گرفته و امروز با انعقاد ۶۵۰ قرارداد کارگزاری، با ۲۴۸ بانک خارجی، حرکت ارزشمندی در اقتصاد کشور برداشته شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هم دراین جلسه گفت:به شکرانه موقعیت و جایگاه خدمت، تمام تلاش خود را باید برای خیر و بهبود معیشت مردم به کار ببندیم.

آیت اله اسلامی تاکید کرد : معیشت مردم به ویژه مشکل بیکاری جوانان باید در اولویت دولتمردان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.