قزوین؛

جذب گردشگر، اولویت شهرداری قزوین

شهردار قزوین گفت: اولویت شهرداری در نوروز جذب یک روزه گردشگر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مسعود نصرتی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه زیر ساخت‌ها لازم برای رونق گردشگری در قزوین فراهم است، افزود: امسال جذب گردشگران دو شهر تهران و کرج در دستور کار است.
 
جذب گردشگر، اولویت شهرداری قزوین
 
وی افزود: برای تحقق این امر ۳۵ بیلبورد در تهران، کرج و محورهای مواصلاتی به منظور تبلیغ جاذبه‌های گردشگری استان نصب شده است.

شهردار قزوین یکی از بزرگترین مشکلات شهر تاریخی قزوین را ناشناخته ماندن آن در بین گردشگران دانست و گفت:: علاوه بر استفاده از رسانه ملی از ظرفیت‌های دیگر رسانه‌ها و هنرمندان نیز برای جذب گردشگران استفاده می‌شود.

نصرتی گفت:: قرار است برنامه‌ای به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به مدت ۱۲ ساعت از شبکه اول سیما پخش شود؛ و‌ی افزود: همچنین در شب قبل از تحویل سال نو، روز سی ام اسفند و در نوروز از شبکه قزوین به روی آنتن برود.

نصرتی گفت: در سال ۹۶ برای ششمین بار جشنواره بازی و اسباب بازی هم برگزار خواهد شد که این رویداد هم می‌تواند زمینه معرفی شهر قزوین را بیش از پیش فراهم کند.
 
شهردار قزوین در ادامه با بیان اینکه ۹۹ درصد از مراجعان در ملاقات‌های عمومی خواهان اشتغال هستند، اضافه کرد: با معرفی و رونق گردشگری بخش از مشکل اشتغال هم حل خواهد شد.

نصرتی گفت : اگر چه امکانات و ظرفیت‌های ما برای جذب گردشگران یک روزه مهیا است، اما برای گردشگرانی که قصد اقامت در قزوین را دارند با مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: وقت آن رسیده که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت هتل‌ها و امکانات رفاهی و تفریحی مشارکت بیشتری داشته باشند.

نصرتی، پارک باراجین موزه، دکتر صالحی، دولت‌خانه، دروازه‌ها، باغستان‌ها، سرای سعدالسلطنه و بیش از هزارو ۳۳۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی را یک فرصت برای جذب گردشگران خواند.

شهردار قزوین با بیان اینکه یکی از مشکلات قزوین در بافت‌های تاریخی کمبود پارکینگ است، گفت::برای گردشگرای که خودروهای‌های خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک می‌کنند خدمات رایگان حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

نصرتی افزود: فعلا ۱۰ دستگاه مینی بوس با همکاری سازمان اتوبوس رانی برای این حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

وی به دست فروش‌ها خیابانی هم اشاره کرد و گفت:: قصد داریم دستفروش‌ها را در چند خیابان شهر ساماندهی کنیم.

وی به نقش مشارکت مردم در پاکیزه نگه داشتن شهر اشاره کرد و گفت:: در بودجه سال آینده ۱۶ میلیارد تومان فقط برای رفت و روب در نظر گرفته شده است که اگر مردم مشارکت کنند میتوان این بودجه را در جاهای دیگر استفاده کرد.

نصرتی به موضوع ورودی‌های شهر قزوین هم اشاره کرد و گفت::سه دوره بهترین مشاوران کشور طرحی را برای ورودی شهر طراحی و مصوب کردند، اما بعضی‌ها نگذاشتند که اجرا شود.

مسعود نصرتی در ادامه از تصویب برنامه پنج ساله توسعه شهر قزوین و بودجه سال ۹۶ در شورای این شهر خبر داد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار