دیدار سفیر ایران و وزیر دارایی افغانستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دارایی افغانستان بر گسترش روابط بانکی و توافقنامه گمرکی ۲ کشور تأکید کردند.

دیدار سفیر ایران و وزیر دارایی افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در دیدار با «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان بر گسترش روابط بانکی و توافقنامه گمرکی 2 کشور تأکید کردند.

در این دیدار که امروز چهارشنبه در وزارت دارایی افغانستان انجام شد،  بهرامی و حکیمی همچنین درباره ایجاد شعب بانک‌های خصوصی در «بندرچابهار» ، اجرای قطعه چهارم راه آهن هرات – خواف و دیگر موضوعات مورد علاقه 2 طرف بحث و تبادل نظر کردند.

«خلیل الله صدیق» رئیس بانک مرکزی افغانستان، «یما شمس»، رئیس اداره راه آهن و «ارشاد پوپل» رئیس عمومی گمرکات افغانستان نیز در این نشست حضور داشتند.

توافقنامه سه جانبه ایجاد دالان بین‌المللی ترانزیتی چابهار 30 اردیبهشت/ ثور امسال در حضور سران کشورهای ایران، افغانستان و هند به امضای مسئولان این کشورها رسید.

«محمدالله بتاش» وزیر حمل و نقل افغانستان نیز بعد از ظهر امروز چهارشنبه در رأس یک هیأت بلندپایه عازم ایران شد تا درباره اجرای توافقنامه بندرچابهار با همتای خود و شماری دیگر از مقام‌های ایران بحث و تبادل نظر کند.

ایرنا نوشت: بهرامی و حکیمی تاریخ چهارم بهمن/ دلو نیز با یکدیگر دیدار و درباره توافقنامه دوجانبه میان وزارت تجارت و صنایع افغانستان و وزارت نفت ایران در باره مواد نفتی، ترمیم اساسی جاده ابونصر فراهی در«فراه»، مالیات شرکت هواپیمایی آسمان، به بحث و تبادل پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار