سیدمهدی موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرمایه‌گذاران افغانستانی مایلند وارد بازار تجارت ایران شوند/ سردرگمی تاجران به دلیل نبود سیاست‌های حمایتی

مدیرعامل شرکت «تگفا» گفت: سرمایه‌داران بسیار خوبی در بین مهاجرین افغانستانی هستند که مایلند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، اما نبودن سیاست‌های حمایتی آنان را دچار سردرگمی کرده.

سرمایه‌گذاران افغانستانی مایلند وارد بازار تجارت ایران شوند/ سردرگمی تاجران به دلیل نبود سیاست‌های حمایتی
«سید مهدی موسوی» مدیر عامل شرکت «تگفا» در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره فعالیت‌های اقتصادی مهاجرینی که در ایران حضور دارند، اظهارداشت: تاجران و سرمایه‌داران بسیار خوبی در بین مهاجرین افغانستانی مقیم ایران هستند که بسیار تمایل دارند در ایران سرمایه گذاری کنند، اما متاسفانه اغلب به دلیل مشکلاتی مانند نبودن سیاست‌های حمایتی در این بخش دچار یک نوع سردرگمی و بی‌اعتمادی هستند که این موضوع باعث شده است این افراد بعضاً اظهار نامه‌های مالیاتی خود را ارائه ندهند و به اصطلاح چراغ خاموش به فعالیت‌های اقتصادی درایران بپردازند.
 
این تولید کننده و کار آفرین افغانستانی به ظرفيت‌های موجود در بین تاجران افغانستانی مقیم ایران پرداخت و گفت: ما گزارش‌های موثقی داریم که سرمایه‌گذاران مهاجر افغانستانی در ایران سرمایه‌های هنگفتی برای کار در ایران دارند و تمایل دارند که در این کشور سرمایه گذاری کنند که این مطلب خود گواه بر پتانسیل بالای مهاجرین در زمینه‌های اقتصادی است.
 
وی اظهارداشت: متاسفانه بایستی بگویم در این بین فقط تعداد کمی از سرمایه‌داران افغانستانی می‌توانند با قوانین جمهوری اسلامی ایران وارد بازار تجارت شوند و فعالیت کنند و این به نظر من به بی‌اعتمادی که در سال‌های گذشته شکل گرفته باز می‌گردد.

موسوی همچنین تاسیس بندر چابهار را یک فرصت اقتصادی برای تاجران افغانستان دانست و گفت: بندر اقتصادی چابهار به دلایلی چون واگذاری زمین و معافيت مالیاتی یک فرصت بسیار مناسب برای تاجران افغانستانی است تا در زمینه صادرات محصولات خود به سایر کشورها اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ورود تاجران و سرمایه گذاری اين افراد در بندر چابهار مستلزم یک فرهنگ سازی و ایجاد بستری مناسب از نظر آماری و اطلاعاتی می‌باشد تا این افراد راغب به ورود و سرمایه‌گذاری در این عرصه شوند. 

انتهاي پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
اقا نمیخواااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییییییم
به چه زبونی بگییییییییییییم
ای بابااااا
کمک کنین کشور اینام آباد شه بفرستینشون کشور خودشون .چی میگن اینجا انقدر رو اعصابن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
بشرط اینکه تریاک کاری را تعطیل کنند ؟؟