بازدید سفیر افغانستان از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

نماینده ارشد دولت افغانستان در ایران به همراه دیپلمات‌های چهار کشور دیگر از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار دیدن کردند.

بازدید سفیر افغانستان از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سفیران و رایزنان بازرگانی پنج کشور روز گذشته پس از شرکت در آیین بازگشایی نخستین نمایشگاه تخصصی و بین المللی مواد غذایی و صنایع وابسته در منطقه آزاد چابهار از ترمینال مسافری بندر شهید کلانتری و طرح توسعه بندر شهید بهشتی دیدن کردند.

آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، تجارت و ترانزیت از دیگر برنامه های سفیران و رایزنان بازرگانی پنج کشور افغانستان، پاکستان، قزاقستان، بنگلادش و تاجیکستان به چابهار است.

سفیر افغانستان در ایران عصر چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: چابهار نقطه طلایی برای توسعه و پیشرفت کشورهای همسایه نظیر افغاستان است.

نصیر احمد نور افزود: چابهار به سبب موقعیت راهبردی و اتصال به آب های اقیانوسی می تواند زمینه جابجایی کالاهای افغانستان به کشورهای دنیا را فراهم کند و در واقع شاهراه ارتباط افغانستان با کشورهای مختلف جهان است.

دیپلمات های پنج کشور در گفت وگوهای جداگانه و سخنرانی ها خواستار توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با ایران شدند و بر تجارت آزاد تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.