سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح صدور پاسپورت الکترونیکی در مرحله ساماندهی مراجعان است

نصیر احمد نور گفت: در دیدار با مقام‌های ایرانی درباره حل مسائل اقامتی اتباع افغانستانی که در شهرداری‌ها مشغول به کار هستند تصمیماتی گرفتیم و در حال برنامه‌ریزی‌های نهایی و ساماندهی مراجعان هستیم.

طرح صدور پاسپورت الکترونیکی در مرحله ساماندهی مراجعان است
نصیر احمدنور سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در گفتگو خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین تصمیمات این سفارت درباره چگونگی صدور پاسپورت‌های الکترونیکی برای اتباع افغانستانی در ایران اظهارداشت: در نشست اخیری که با مسئولان دفاتر کفالت جمهوری اسلامی ایران داشتیم درباره حل مسائل اقامتی اتباع افغانستانی که در شهرداری‌ها مشغول به کار هستند تصمیماتی گرفتیم و قرار شد مراحل اداری صدور پاسپورت برای این عزيزان در اولویت بررسی قرار بگیرد.

گفته شده یک کمیته چهارنفری جهت تثبیت هویت و صدور پاسپورت برای اتباع افغانستانی که در شهرداری‌های ایران مشغول کار هستند در سفارت افغانستان در تهران تشکیل شده است و در صورتی که این عزیزان تثبیت هویت شوند، دولت ایران برای آنان اقامت یکساله و جواز کار صادر خواهد کرد.
 
سفیر کبیر افغانستان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تمهیدات عملیاتی شدن صدور پاسپورت‌های الکترونیکی در سفارت کبری افغانستان در تهران صورت گرفته و دستگاه بایومتریک در سفارت راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: وسعت این عملیات به ما اجازه نمی‌دهد که زمان مشخصی را برای عملی شدن صدور پاسپورت‌ها تعیین کنیم؛ اما بودجه‌های لازم برای این امر مصوب شده و متخصصین در حال برنامه‌ریزی‌های نهایی این طرح و ساماندهی مراجعان هستند.

اضافه می‌شود پیش از این نیز «سید نورالله راغی» سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس به باشگاه خبرنگاران گفته بود صدور پاسپورت‌های الکترونیکی به یک سری امکانات زیربنایی احتیاج دارد و کارهای اساسی صورت گرفته است. به گفته وی اتباع افغانستانی برای اینکه در صدور پاسپورت‌های الکترونیکی با مشکل مواجه نشوند باید حتما شناسنامه جمهوری اسلامی افغانستان را داشته باشند که این کار از طریق مراجعه به افغانستان و یا سفارت و کنسولگری‌های آن در ایران امکان پذیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ا
۱۴:۴۴ ۲۷ دی ۱۳۹۵
یعنی چه چرا غم این مهاجرین مظلوم نمی خورید؟
آخرین اخبار