در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

دکتر احمدنور: بودجه لازم برای صدور پاسپورت الکترونیکی را تخصیص داده‌ایم

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: دولت افغانستان بودجه کافی به صدور گذرنامه‌های الکترونیکی اتباع افغانستانی در ایران تخصیص داده است.

دولت افغانستان برای صدور پاسپورت الکترونیکی بودجه لازم را تخصیص داده استدکتر نصیر احمدنور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مقامات عالی‌رتبه افغانستان با تخصیص بودجه برای صدور گذرنامه‌های الکترونیکی اتباع افغانستانی مقیم ایران موافقت کردند، اظهار داشت: با فراهم‌سازی دستگاه‌های فنی و همچنین تکمیل پرسنل مورد نیاز این طرح بزودی به عملی خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان با اشاره به اینکه مسئولان دولت وحدت ملی پذیرفتند توزیع گذرنامه‌های الکترونیکی شهروندان مقیم ایران را در اولویت قرار دهند، عنوان کرد: قرار است در مرحله‌ اول اجرای این طرح حدود 800 تا یک‌میلیون پاسپورت صادر کنیم.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم به هر تبعه افغانستانی ولو اینکه یک روز از عمرش باقی‌مانده پاسپورت الکترونیکی بدهیم تاکید کرد: برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به همکاری جمهوری اسلامی ایران نیاز داریم. 

دکتر نصیر احمدنور با اشاره به برگزاری همایش‌ «گفت‌وگوی فرهنگی افغانستان و ایران» در تهران اظهار داشت: ویژگی برگزاری چنین همایش‌ها این است نکاتی در آن مطرح می‌شود که در نشست‌های رسمی مسئولان مطرح نمی‌شود و شرکت‌کنندگان در این فضا به‌راحتی درباره مسائل مختلف به تبادل‌نظر می‌پردازند و سیاستگذاران و تصمیم‌گیران از این نکات می‌توانند بهره ببرند.

وی افزود: مردم ایران و افغانستان اشتراکات گسترده‌ فرهنگی در اعماق تاریخ دارند، لذا باید از این فرصت‌ها در جهت گسترش مراودات بهره گیرند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان با اشاره به برگزاری ششمین نشست قلب آسیا در هند گفت: از وزیر امورخارجه ایران سپاسگزاریم که باتوجه به مسئولیت‌های فراوانشان به دهلی‌نو آمدند. این میزان اهمیت مسائل افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد.

دکتر احمدنور خاطرنشان کرد: فلسفه برگزاری چنین نشست‌هایی ایجاد فضای اعتماد و همکاری در منطقه است تا کشورها همکاری‌های نزدیکی را در ابعاد مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار