وزیر حمل و نقل افغانستان عازم تهران شد

وزیر حمل و نقل افغانستان با هدف بحث در مورد اجرای توافقنامه سه جانبه ایران، افغانستان و هند در مورد چابهار عصر امروز چهارشنبه در راس هیاتی وارد ایران می‌شود.

وزیر حمل و نقل افغانستان عازم تهران شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «حکمت قوانج» سخنگوی وزارت حمل و نقل افغانستان گفت: وزیر حمل و نقل افغانستان به منظور گفت‌و گو در مورد اجرای توافقنامه سه جانبه ایران، افغانستان و هند در مورد چابهار عصر امروز  چهارشنبه در راس هیاتی وارد ایران می‌شود.

وی افزود: قرار است «محمدالله بتاش» با همتای خود، مسئولان منطقه آزاد چابهار و دیگر مقامات ایرانی درباره تسریع در عملی شدن توافق نامه چابهار بحث و تبادل نظر کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارتخانه های حمل و نقل، تجارت، دارایی و نمایندگانی از اتاق تجارت و بخش‌های خصوصی افغانستان نیز «محمدالله بتاش» را همراهی می‌کنند.

افغانستان، ایران و هند اردیبهشت/ ثور امسال توافق سه جانبه ایجاد دالان بین المللی ترانزیت از طریق بندر چابهار را در حضور سران این سه کشور در تهران امضاء کردند.

رئیس جمهوری افغانستان گفته است که با اجرایی شدن این توافق سه جانبه و استفاده بازرگانان افغانستانی از این بندر، دیگر افغانستان در خشکی محصور نخواهد بود.

وی گفت: وزیر حمل و نقل هم اکنون در «نیمروز» بسر می‌برد و موضوع ساخت انبارهای بزرگ، پارکینگ‌ها و ایستگاه‌هایی که باید در مسیر راه و در نیمروز برای حمل و نقل کالا از بندر چابهار به این ولایت و بالعکس ساخته شود، مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت حمل و نقل افغانستان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در دو روز گذشته وزیر حمل و نقل این کشور پیشنهادات و مشکلات بازرگانان را برای استفاده آنان از بندر چابهار مورد بررسی قرار داده است و این مسائل را با مسئولان ایرانی در میان خواهد گذاشت.

وی گفت: در این سفر وزیر حمل و نقل درباره مشکلات رانندگان ایرانی و افغانستانی که از جمله مسائل گمرکی و دیگر موضوعات با مسئولان ایرانی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار