مشهد؛

کنسرسیوم بخش خصوصی برای جذب گردشگران تشکیل شود

استاندار خراسان رضوی گفت: تشکیل کنسرسیوم های بخش خصوصی برای رفع نیازهای زائران زمینه جذب زائران و گردشگران را فراهم می کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه دیدار با روسای اتحادیه های هتل، هتل آپارتمان داران و مهمان پذیران مشهد افزود: این کنسرسیوم ها می توانند نیازهای زائران در حوزه ی تامین بلیط، نوع وسیله برای سفر و اسکان با کمترین هزینه و سریعترین زمان ممکن را تامین کنند.

رشیدیان گفت: شرکت های حمل و نقل، اتحادیه های هتل، هتل آپارتمان داران و مهمان پذیران و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان می توانند در کنسرسیوم بخش خصوصی حضور یابند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس این نقطه کانون توجه شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که باید زمینه را برای تردد آنان فراهم و تسهیل کنیم.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای طرح مبدا تا مبدا و زیارت گروهی نیز که از مرداد ماه و بر اساس " طرح ارتقای کمی و کیفی زیارت حضرت رضا (ع) " در مشهد عملیاتی شده نیز تحقق این مهم است.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس طرح زیارت باید در افق چشم انداز مشهد مقدس سالانه میزبان 40 میلیون زائر باشد که 10 میلیون نفر آنان را زائران خارجی تشکیل می دهند.

رشیدیان با بیان این که هم اکنون حدود 27 میلیون زائر در سال به مشهد مشرف می شوند که 2.5 میلیون نفر آن ها زائر خارجی هستند؛ گفت: برای میزبانی هر چه بهتر و ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی به زائران باید از تمامی امکانات موجود در استان استفاده کنیم.

وی استفاده از ظرفیت مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را خاطر نشان و تاکید کرد: باید از این فرصت برای جذب زائران و گردشگران خارجی تلاش کنیم.

رشیدیان تصریح کرد: هدف گذاری ما در سال 2017 افزایش 30 درصدی جذب زائران و گردشگران خارجی به مشهد مقدس از طریق برگزاری نشست های مشترک و تخصصی، المپیادهای علمی و ورزشی و همچنین هفته های فرهنگی است.

انتهای پیام//آ.ج

 

برچسب ها: خصوصی ، گردشگر ، تشکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار