بیرجند؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین در طبس

دانشجوی طبسی که در فضای 50 متری،طبس را درتأمین تخم بلدرچین بی نیازکرد.

ابراهیمی،کارآفرین طبسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت : نزدیک به 4 ماه است که اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین در طبس کرده و بدون دریافت تسهیلات ،و هزینه کرد 15 میلیون تومانی ، در حال حاضر به تولید روزانه 800 تخم بلدرچین رسیده ایم.

وی به مقاومت بلدرچین ها در مقابل بیماری اشاره کرد و افزود :از آنجایی‌ که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی هستند که هیچگونه ذخیره دارویی مضر برای مصرف‌ کننده در بافت خود ندارند.

کارآفرین طبسی گفت: تخم بلدرچین که به بمب ویتامین معروف است، ۵ برابر تخم‌مرغ فسفر و کلسیم دارد و همچنین با خاصیتی که گوشت و تخم بلدرچین دارد، استقبال خوبی از آن شده است، ضمن اینکه کشتن و پوست کندن بلدرچین نیز راحت و ظرف ۵ دقیقه انجام می‌شود،خانواده‌ها به‌راحتی می‌توانند از مهمانانی که وارد می‌شوند با گوشت بلدرچین بر سر سفره پذیرایی کنند.

ابراهیمی افزود: دوره کوتاه جوجه کشی (۱۵ تا ۱۶ روز) و رشد سریع و بلوغ زودرس (۳۵ روزگی)، میزان تخم گذاری بالا (بلدرچین در ۴۲ روزگی تخم گذاری می کند، درحالی که در مورد مرغ حداقل ۶ ماه طول می کشد) از مزیت های پرورش بلدرچین است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.