بیرجند؛

شیرینی سفر وزیر در کام طبسی ها

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: معادن طبس دوباره دولتی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نعمت زاده،وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه تخصصی بررسی مسائل صنعتی و معدنی طبس با اشاره به اهمیت بحث معادن در اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری در سیاست های 24 گانه و نیز در صحبت های خود تأکید می کنند که در این زمینه تلاش بیشتر شود و ما باید باهم موانع را کنار بزنیم و از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مواد اولیه در کشور به وفور یافت می شود، افزود: ما در کشور بیش از 60 نوع ماده معدنی و 20 نوع ماده قابل استحصال داریم که می توان روی آن برنامه ریزی کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: استحصال مواد، ایجاد ارزش افزوده وپرهیز از خام فروشی و صادرات مواد خام، عمل به شعار اقتصاد مقاومتی است.

نعمت زاده افزود: با وجود محدودیت ها ما باید واقع بینانه عمل کرده و آب محدود را صرف کارهایی در صنعت کنیم که بازدهی بیشتری داشته باشد.

وی پس از شنیدن در خواست های مسئولان و صنعت کاران طبسی با برخی طرح ها موافقت کرد و گفت: برخی معادن زغال‌سنگ طبس براساس یک تصمیم اشتباه به بخش خصوصی واگذار شده است که به ‌زودی معادن به دولت و سازمان ایمیدرو برگشت داده می‌شود تا درآمد معادن در راستای توسعه و تجهیز فازهای جدید معدنی استفاده شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در زمینه ی راه اندازی پژوهشکده زغال سنگ افزود: توسعه صنعت و معدن باید مستقیما به فن آوری،دانش و اقتصاد دانش بنیان منجر شود و لازمه آن این است که به این مسائل توجه بیشتری داشته باشیم.

نعمت زاده با بیان اینکه برای توسعه و تجهیز معادن زغالسنگ بودجه ای وجود ندارد،گفت : برای توسعه و تجهیز معادن زغال سنگ جز قانون معادن که تکلیف کرده 65 درصد از حقوق دولتی به معادن بازگردد،منبع مالی دولتی وجود ندارد و این کار تا به حال انجام نشده است.

وی درزمینه ی ایجاد صنایع جوار معدنی زغال‌سنگ افزود: این موضوع نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است و از محصولات معدنی به‌ویژه کک می‌توان برای تولید پی‌وی‌سی استفاده کرد که شرکت تاپیکو در این زمینه با حمایت وزارت صنایع وارد عمل می‌شود.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار