اصفهان؛

چادگانی ها هرماه کمتر از 3 هزار کتاب امانت می‌گیرند

فرماندار چادگان گفت: میزان به امانت بردن کتاب در کتابخانه‌های شهرستان 2 تا 3 هزار نسخه در هرماه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  امروز در جلسه با رؤسای کتابخانه‌ها، کتاب‌خوانی را  اولین اولویت فرهنگی کشور اعلام و غنی‌سازی اندیشه را مهم‌تر و اصولی‌تر از مسائل دیگر عنوان کرد.

وی به نقش کتابخانه در جامعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی مطالعه و کتاب‌خوانی باید در شهر و روستاها رونق بگیرد و جوانان را به این سمت سوق داد چون کتاب‌خوانی باعث رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: شهرستان چادگان ظرفیت و سابقه فرهنگی غنی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مطالعه دارد که مسؤولان، اولیا، مربیان و فرهنگیان باید در راستای فرهنگ‌سازی مطالعه کتاب‌خوانی در شهرها و روستا بیشتر تلاش کنند تا همه اقشار جامعه بتوانند در امر مطالعه سهیم باشند.

کوروش موگوئی بخشدار چناررود در این جلسه گفت: کتابخانه فراموشجان در بخش چناررود احتیاج به بازسازی دارد که مقرر شد توسط خیرین و شورای این روستا انجام شود و در ایام دهه فجر افتتاح و مورد استفاده مردم این بخش قرار گیرد.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی این کتابخانه بیش از 30 روستا در این بخش می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند که این امر باعث ارتقای علمی و فرهنگی مردم و جوانان خواهد شد.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چادگان با بیان این که در حال حاضر3 کتابخانه در شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: کتابخانه عمومی سید محمد صدر، کتابخانه عبدالله زید حسنی در شهر رزوه و کتابخانه کاوه آهنگر در مشهدکاوه هستند که تعداد 43 هزار نسخه کتاب در خود جای داده‌اند.

درویشی اظهار کرد: تعداد کل اعضای این کتابخانه‌ها 4 هزار و 500 نفر هستند که 2 هزار 600 نفر فعال هستند، میزان به امانت بردن کتاب در کتابخانه‌های شهرستان 2 تا 3 هزار نسخه در هرماه است.

وی به عدم پرداخت نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها اشاره کرد وبیان داشت: هنوز اعتبار کامل از سوی شهرداری‌ها واریز نشده است که انتظار داریم شهرداران در این راستا اقدام نمایند تا مشکلات کتابخانه‌ها مرتفع شود.

وی به برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: در ایام دهه فجر عضویت رایگان، نمایشگاه کتاب، نشست کتاب‌خوانان، مسابقات نقاشی و قصه، جشنواره شعر، محفل ادبی و معرفی کتاب راداریم که در شهرستان چادگان اجرا خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار