زاهدان/

راه‌اندازی مراکز مشاوره کتاب در سراسر کشور

معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور از راه‌اندازی مراکز مشاوره کتاب در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، مجدالدین معلمی در همایش معاونین ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور که در چابهار برگزار شد گفت: مطالعه و کتابخوانی باعث رشد فکری افراد جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز 1404 ادامه داد: در حال حاضر از جمعیت 70میلیون نفری ایران تنها دو میلیون نفر عضو کتابخانه‌ها هستند که باید با برنامه ریزی مناسب این تعداد به پنج برابر افزایش یابد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: باید مطالعه و کتابخوانی را از میان کتابداران و کارشناسان آغاز کرد و همه کتابداران و کارشناسان ستادی باید کتابخوانی را جزء کارهای روزمره خود قرار دهند.

ایرج حیدری فرماندار چابهار نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین از تلاش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه تقدیر و خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در راستای دستیابی با اهداف سند چشم‌انداز 1404 شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز اذعان داشت: در حال حاضر 56 کتابخانه با 29 هزار و 639 عضو در استان فعال است.

اسفندیار زیدآبادی اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه در کشور را مهم‌ترین طرح اجرایی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و متذکر شد: با استقرار این ایستگاه‌ها سهم سرانه مطالعه 5/2 برابر افزایش یافته است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ امانت کتاب از ایستگاه‌های مطالعه در رتبه چهارم کشور قرار دارد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: مراکز ، مشاوره ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.