خوزستان/

افتتاح 3 کتابخانه عمومی در خوزستان همزمان با دهه فجر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در استان خوزستان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 3 باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های اهواز، مسجدسلیمان و دزفول افتتاح خواهد شد.

وی گفت: کتابخانه عمومی سید مرتضی شفیعی در شهرستان اهواز با مساحت 2 هزار و 74 مترمربع و زیربنای 670 مترمربع با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد اعتبار از اعتبارات تملک دارایی استان تعمیر و تجهیز شد و همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد که این کتابخانه دارای بخش‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و بخش تخصصی اهل‌بیت است و با 12 هزار جلد کتاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: در شهرستان مسجد سلیمان کتابخانه عمومی زنده یاد فرنگیس متین
ساخته شد. این کتابخانه توسط یکی از خیرین مسجدسلیمان به نام خانواده متین به نیت مرحومه فرنگیس متین  و برای بهره‌برداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهداء شد.

منصوری تصریح کرد: زیربنای این کتابخانه 250 مترمربع است و با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال توسط خیر مسجدسلیمان ساخته و به وسیله اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تجهیز شده است و  این کتابخانه نیز دارای بخش‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و کودک می‌باشد که دارای سه هزار جلد کتاب است.

وی اضافه‌کرد: سومین کتابخانه نیز در شهر شمس‌آباد شهرستان دزفول افتتاح خواهد شد که ساختمان این کتابخانه توسط شهرداری و شورای شهر شمس‌آباد اهداء شده و تجهیز کتابخانه نیز به وسیله نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام شده است که زیربنای این کتابخانه 300 مترمربع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان‌کرد: همچنین این کتابخانه دارای بخش‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و کودک است و با 2 هزار جلد کتاب افتتاح خواهد شد.

منصوری تاکید کرد: ساخت کتابخانه و بهره‌برداری از آن از اولویت‌های اصلی این اداره کل است و ما سعی خواهیم کرد کتابخانه را در تمام نقاط شهرها و روستاها وارد کنیم و از لحاظ سخت افزاری مناطق مختلف استان مجهز به این مکان‌های فرهنگی شوند.

کتابخانه‌های عمومی علاوه بر امانت کتاب، برنامه‌های مختلف فرهنگی بسیار خوبی را برای اقشار مختلف برگزار می‌کنند.
برچسب ها: افتتاح ، کتابخانه ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.