واکنش شدید مکزیک به حمایت نتانیاهو از ساخت دیوار در مرز این کشور با آمریکا

دولت مکزیک به حمایت نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از ساخت دیوار در مرز این کشور با آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش شدید مکزیک به حمایت نتانیاهو از ساخت دیوار در مرز این کشور با آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت مکزیک روز شنبه (9 بهمن) اقدام رژیم‌صهیونیستی در حمایت از تصمیم دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور آمریکا- برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را محکوم کرد.

بنیامین نتانیاهو –نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی- روز گذشته در پیامی توییتری از تلاش ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی حمایت کرد.

نتانیاهو در این پیام نوشت: «حق با رئیس‌ جمهور ترامپ است. من یک دیوار در مرز جنوبی اسرائیل ساختم و این کار از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کرد. موفقیتی بزرگ و طرحی فوق‌العاده بود».

سران جامعه یهودیان مکزیک این پیام نتانیاهو را سریعا رد کردند. همچنین وزارت خارجه مکزیک نیز با صدور بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «وزارت خارجه حیرت و ناامیدی خود را از حمایت نتانیاهو از ساخت دیوار در مرز مکزیک اعلام کرد».

سخنگوی وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی در این خصوص در توییتر نوشت: نتانیاهو فقط به تجربه امنیتی خود در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و قصد دخالت در روابط آمریکا و مکزیک را نداشته است.

روابط دولت مکزیک و ترامپ از زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی 2016 آمریکا دچار تنش شده است. ترامپ از آن زمان وعده داده است با هزینه دولت مکزیک،‌ دیواری را در مرز این کشور با آمریکا برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان و مهاجران غیرقانونی بسازد؛ اما مکزیک بارها اعلام کرده هیچ پولی برای این کار پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار