توافق تلفنی ترامپ و پوتین برای بهبود روابط دو کشور و همکاری در سوریه

روسای جمهور آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی برای بهبود روابط دو کشور و مقابله با داعش در سوریه به توافق رسیدند.

توافق ترامپ و پوتین برای بهبود روابط دو کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ کرملین روز شنبه (9 بهمن) طی بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین –رئیس‌جمهور روسیه - و دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- که برای نخستین بار پس از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کردند برای همکاری در سوریه علیه داعش و بهبود روابط دو کشور به توافق رسیدند.

روابط روسیه و آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما تیره بود؛ اما ترامپ تمایل دارد این روابط را بهبود بخشد و گفته می‌شود پوتین نیز از این تصمیم حمایت می‌کند.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر دو طرف تمایل دارند برای تثبیت و توسعه همکاری‌‌ها تلاش کنند و لحن این تماس تلفنی بسیار مثبت و کاری بود».

سیاست‌‌های ترامپ در رابطه با روسیه زیر ذره‌بین است. زیرا برخی از نهادهای اطلاعاتی آمریکا، روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع ترامپ متهم کرده‌اند. البته ترامپ و پوتین بارها این اتهام را رد کرده‌اند. احتمالاً پوتین در تلاش است تا با تقویت روابط کشورش با آمریکا زمینه لغو تحریم‌های مسکو را فراهم کند. همچنین عادی‌سازی روابط دو کشور بر انتخابات سال آینده روسیه در جهت پیروز شدن پوتین تأثیرگذار خواهد بود.

بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری روسیه، جمع‌بندی نهایی این تماس تلفنی این بود که مبارزه با تروریسم بین المللی ضروری است و دو کشور باید در سوریه با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
ایران باید توافق روسیه وامریکا را رصد کند تا ضربه ای دیگر از روسیه نخورد
آخرین اخبار