هشدار شرکت‌های بزرگ فناوری به ترامپ درباره ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا

صاحبان صنایع و مشاغل فنی به "دونالد ترامپ" هشدار دادند فرمان جدید علیه مهاجران به زیان آنها و کارمندانشان تمام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بخش اعظم کارکنان شاغل در صنایع و مشاغل فنی آمریکا را مهاجران تشکیل می‌دهند و صاحبان شرکت‌های بزرگ فناوری نگران آن هستند که فرمان جدید "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر ممانعت از ورود شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا، به زیان کسب و کار آنها تمام شود.

فرمان ترامپ برای 90 روز درمورد 7 کشور شامل ایران، عراق، سومالی، سودان، سوریه، لیبی و یمن اجرا می‌شود؛ اما طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا ممنوعیت ورود مهاجران به این کشور از 7 کشور مذکور فراتر خواهد رفت.

"رید هستینگز"، مدیر ارشد شرکت "نتفلیکس" در این باره گفت: هفته ناراحت‌کننده‌ای برایمان رقم خورد. زنگ هشدار برای حفظ ارزش‌های آمریکایی و حفاظت از ارزش‌ والای آزادی و فرصت‌آفرینی برایمان به صدا درآمده است.

"تیم کوک"، مدیرعامل شرکت اپل، با ارسال نامه‌ای به کارمندان خود اعلام کرد "فرمان جدید ترامپ هم‌سو با سیاست‌های مورد حمایت ما نیست و اطمینان می‌دهیم به کارمندانی که از قانون جدید متضرر می‌شوند، کمک کنیم."

کوک در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما به کاخ سفید توضیح خواهیم داد کارمندان و کمپانی ما تا چه اندازه از ناحیه این قانون آسیب می‌بینند.

"الون ماسک"، پایه‌گذار شرکت خودروسازی "تسلا" و شرکت هوافضایی "اسپیس ایکس" که خود زاده آفریقای جنوبی است، اخیرا با ترامپ ملاقاتی داشت. وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: ایجاد ممنوعیت برای ورود شهروندان برخی کشورهای مسلمان به آمریکا بهترین راهکار برای سامان دادن به چالش‌های ما نیست.

"بریان چسکی"، پایه‌گذار و رئیس شرکت "ایر بی‌ان‌بی" در این باره گفت: اینکه به مهاجران اجازه ورود به آمریکا را ندهی درست نیست. ما باید از آنهایی که در معرض آسیب‌های این فرمان قرار می‌گیرند حمایت کنیم.

"آرون لِوی"، مدیرعامل شرکت ذخیره اطلاعات "باکس آی‌ان‌سی" گفت: دستور ترامپ درباره ممانعت از ورود مهاجران یک اقدام ضد اخلاقی و متضاد با ارزش‌های ما است.

"ساندرا پیچای"، مدیر اجرایی هندی تبار گوگل اعلام کرد بیش از 100 کارمند این شرکت بزرگ فناوری تحت تاثیرات منفی فرمان جدید ترامپ قرار می‌گیرند. 

شرکت آلفابت گوگل نیز از کارمندان مهاجر خود درخواست کرده است تحت هیچ شرایطی آمریکا را ترک نکنند زیرا برگشت آنها و پذیرفته شدنشان در کشور قطعی نخواهد بود.

"مارک زوکربرگ"، مدیرعامل فیس بوک، در ساعات ابتدایی امضای فرمان ترامپ درباره مهاجران اظهار داشت عمیقا از تصمیم گرفته شده نگران است و هم‌صدا با مهاجران اعتراض خود را ابراز خواهد کرد.

"برد اسمیت"، مدیر ارشد مایکروسافت، اعلام کرد 76 کارمند این کمپانی دارای تابعیت یکی از 7 کشور نام برده در فرمان ترامپ هستند و باوجود دارا بودن مجوز قانونی اقامت، مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار آنها است. برد اسمیت نیز خواستار لغو فرمان ترامپ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به صنایع و نیروی کار در آمریکا شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار