دستگیری یکی از مدیران ارشد «کسپرسکی»

یک مقام ارشد شرکت مشهور امنیت رایانه ‌ای روسیه موسوم به « کسپرسکی» به اتهام خیانت دستگیر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، یکی از مدیران ارشد شرکت «کسپرسکی» بزرگترین شرکت امنیت سایبری روسیه به همراه یکی از افسران ارشد اطلاعاتی این کشور، به اتهام خیانت دستگیر شده‌اند.

براساس این گزارش، «روسلان استویانوف» یکی از مدیران ارشد شرکت «کسپرسکی» دستگیر شده و خود شرکت نیز این خبر را تایید کرده است.

براساس گزارش‌ها، استویانوف اینک به زندان لفورتوف که از سوی «کا گ ب» دستگاه اطلاعاتی شوروی سابق برای نگهداری زندانیان سیاسی استفاده می ‌شد، منتقل شده است.

استویانوف از سال 2000 به مدت 6 سال برای یگان امنیت سایبری وزارت کشور روسیه کار می‌ کرده است.

آسوشیتدپرس نیز به نقل از سخنگوی شرکت کسپرسکی گزارش داد این شرکت در جریان جزئیات اتهام‌های استویانوف نیست و تحقیقات دستگاه‌های اطلاعاتی راجع به او به قبل از پیوستنش به این شرکت برمی ‌گردد.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از طریق سرقت اینترنتی به نفع «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌ خواهان متهم کرده‌اند. اتهامی که روسیه آن‌ را رد نموده است.

برخی مقام‌های اروپایی نیز روسیه را به هک نمودن سامانه‌های موسسات غربی متهم کرده و از تاثیرگذاری آن‌ها در انتخابات فراروی آلمان، فرانسه و هلند ابراز نگرانی نموده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار