حملات سایبری گسترده به رایانه‌های وزارت خارجه جمهوری چک

وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت رایانه های دفتر وی هدف حملات هکرها قرار گرفته است .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، لوبومیر زورالک Lubomir Zaoralek وزیر امور خارجه جمهوری چک روز سه شنبه گفت رایانه های دفتر وی هدف حملات هکرها قرار گرفته است و هکرها موفق شده اند به ایمیل های شخصی دهها نفر از کارکنان این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند.

زورالک در یک کنفرانس خبری گفت: "از اوایل ژانویه، به این موضوع پی بردیم که بخشی از اطلاعات رایانه ای وزارت خارجه هدف حمله هکرها قرار گرفته و هکرها توانسته اند به ایمیل های شخصی کارکنان دسترسی پیدا کنند، البته آنها به هیچیک از اطلاعات محرمانه دولتی دسترسی پیدا نکرده اند و موفق نشده اند به سیستم ارتباطاتی داخلی وزارتخانه نفوذ کنند."

وزیر خارجه جمهوری چک به نقل از کارشناسان امنیتی گفت: "این حمله سایبری از خارج و از یک کشور دیگر صورت گرفته و به حملاتی که به سیستم های داخلی حزب دمکرات آمریکا صورت گرفت شباهت دارد."

حزب دمکرات آمریکا در ژوییه گذشته از حملات سایبری به ایمیل های شخصی اعضای خود خبر داد و مسئولان کمپین هیلاری کلینتون نامزد ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روسیه را به اجرای این حملات متهم کردند.

سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به تازگی در گزارشی اعلام کرد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دستور یک سلسله حملات سایبری و دستکاری های مطبوعاتی را با هدف بر هم زدن کارزار انتخاباتی کلینتون به نفع دونالد ترامپ صادر کرده بود.

پلیس جمهوری چک هم در ماه اکتبر گذشته با همکاری پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، یک هکر روس را به اتهام تلاش برای اجرای حملات سایبری به سایت های آمریکایی بازداشت کرد. وی فعلا در جمهوری چک در بازداشت به سر می برد و آمریکا و روسیه، هر دو، استرداد وی را خواستار شده اند.

یک روزنامه لهستانی نیز روز دوشنبه نوشت یک گروه از هکرهای روس موسوم به APT28 در ماه دسامبر تلاش کردند به سرورهای وزارت امور خارجه آن کشور حمله کنند. این گروه از هکرها ایمیل هایی تقلبی به نام دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به وزارت خارجه لهستان ارسال کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار