حملات سایبری به پایگاه‌های دولتی هلند

رسانه های هلند روز شنبه به نقل از کارشناسان امنیتی از حمله هکرها به پایگاه های اینترنتی دولتی در هلند خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه  ؛ راب برتولی Rob Bertholee رئیس دستگاه های مخفی هلند روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان او اس NOS  اعلام کرد پایگاه های اینترنتی چند وزارتخانه و همچنین دفتر نخست وزیر در روزهای اخیر در آستانه انتخابات پارلمانی 15 مارس هدف حمله هکرها قرار گرفت.

وی با ادعای اینکه به نظر می رسد روسیه، چین و ایران پشت برخی از این حملات قرار دارند آن را تهدیدی برای دموکراسی در هلند توصیف کرد.

روزنامه وولکس کرانت Volkskrant به نقل از کارشناسان مدعی شد در بین آنها به ویژه دو گروه موسوم به ای پی تی بیست و نه و 28 (  APT29  و APT28 ) دیده می شود که با دولت روسیه مرتبط هستند و پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) و دستگاه های امنیت داخلی آمریکا آنها را به عنوان عامل حملات به پایگاه های دولتی آمریکا معرفی کرده اند.

طبق گزارش این روزنامه، حمله به پایگاه اینترنتی نخست وزیر هلند بی نتیجه بود.

مقامات هلندی روز چهارشنبه از تصمیم خود برای کنار گذاشتن سامانه رای گیری الکترونیک که به 10 سال پیش بر می گردد در پی مطرح شدن آسیب پذیری آن خبر دادند و اعلام کردند میلیون های رای انتخابات 15 مارس به صورت دستی شمارش خواهد شد.

وی حملات هکرها را خطر مضاعف توصیف و اعلام کرد « این حملات می تواند در کار پارلمان تاثیر گذار باشد و روند تصمیم گیری دولتی را تحت تاثیر قرار دهد. این حملات همچنین می تواند به سرقت اسرار اقتصادی منجر شود و به امور تجاری هلند آسیب برساند ». 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار