سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در بندر دیر

فرماندار دیر استان بوشهر از سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی برای آماده سازی زیرساخت های بندر تجاری دیر خبر داد.

سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در بندر دیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حمزه اعتماد روز سه شنبه درجلسه ساماندهی بندر دیر افزود: بتازگی طرح لایروبی این بندر با اختصاص اعتبار 60 میلیارد ریال و پیگیری های زیاد به تصویب رسیده است و در دهه فجر امسال اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بندر دیر به دلیل ترافیک زیاد شناورهای باری و تجاری و شرایط خاص جغرافیایی، وجود دریا، گرما و بادهای سوزان همواره احتمال وقوع حوادثی چون آتش سوزی در اسکله دارد که راه اندازی سیستم آتش نشانی این بندر را ضرورت می بخشد.

فرمانداردیر افزود: اکنون شهرستان دیر در زمینه های صید و صیادی در ردیف بزرگترین بنادر کشور است و در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی نیز فعالیت خوبی دارد و اعتبارات این شهرستان برای طرحها و زیرساخت های بندری کافی نیست و مسئولان بندر و شیلات باید با تلاش اعتبار ملی جذب کنند.

وی، با بیان اینکه نبود اطفای حریق درحوضچه شیلات گفت: شیلات باید نسبت به راه اندازی اطفای حریق اقدام کند و اعتباراتی ملی برای تعمیر و تجهیز موج شکن در نظر بگیرد.

اعتماد، به ترافیک زیاد شناورهای باری و تجاری در موج شکن اشاره کرد و افزود: اسکله روستای الی شمالی محل بسیار خوبی برای پهلوگیری شناورهای باری است که با رفع برخی موانع، شناورهایی که بار تجاری خود را تخلیه می کنند، می توانند برای پهلوگیری به آن مکان منتقل شوند.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی این استان هر چه زودتر نیروهای استخدامی بومی آتش نشانی بندر و دریانوردی این شهرستان را تعیین تکلیف کند.

فرماندار دیر بیان کرد: سیستم آتش نشانی بندر و دریانوردی باید راه اندازی شود و نیروهای بومی پذیرفته شده در این بخش مشغول به کار شوند.

وی اظهار کرد: مسئولان شیلات، اداره بندر و مرزبانی به عنوان متولیان اصلی اسکله بصورت هفتگی جلسه برگزار کنند و موانع و مشکلات بندر را برطرف کنند.

در این نشست اعضای جلسه نظرها و پیشنهادهای خود را پیرامون ساماندهی اسکله و بندر دیر بیان کردند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.