همدان؛

لزوم فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر هنوز در بدنه جامعه فرهنگ‌سازی نشده است.

لزوم فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به چهار محور اصلی ستاد صیانت اظهار کرد: این چهار محور شامل بحث حجاب و عفاف، حقوق شهروندی، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بوده و تیم‌های نظارت و شورای امر به معروف و نهی از منکر در 136 دستگاه اجرایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها تشکیل شده و افزون بر 1336 شورا در آموزش و پرورش است و مجموعه آموزشگاه‌ها و دبیرستان‌ها را پیگیری می‌کنند.

ابوحمزه با تأکید بر برنامه‌ریزی ادارات در بحث فرهنگ‌سازی موضوعات چهارگانه در محیط خانواده برای بانوان مراجعه‌کننده و شاغلان در ادارات، افزود: ائمه جمعه یک خطبه در نماز عقیدتی سیاسی جمعه را به ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند.

وی افزود: در سایر ادارات و ارگان‌ها نیز مانند سازمان تبلیغات اسلامی، مشاور خواهران در ادارات و دستگاه‌های مختلف در بحث بانوان و خانواده نیز در حال انجام و پیگیری است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه در استان 60 هزار واحد صنفی فعال است، تصریح کرد: اتاق اصناف پیگیر انجام مرحله به مرحله بازرسی‌ها باشد.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در بحث برخورد با فساد و فحشا و موادمخدر به خوبی عمل می‌کند و اعتقاد بر این است که ابتدا تذکر لسانی داده و فرهنگ‌سازی انجام شود سپس با کسانی‌که مقابله می‌کنند برخورد صورت گیرد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.