همدان؛

مومن در دفاع از حریم دین حالت تنمر دارد

نماینده ولی‌‎فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مومن در دفاع از حریم دین حالت تنمر دارد.

مومن در دفاع از حریم دین حالت تنمر دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، با بیان اینکه کسی که درد دین دارد و ناهنجاری در جامعه می‌بیند، تا زمانی‌که منکر از بین نرود، آرام و قرار از وی گرفته می‌شود، اظهار کرد: در ادبیات عرب به پلنگ، نمر گفته می‌شود و پلنگ اگر زخمی شود به خاطر دردی که دارد بسیار ناراحت و عصبی حمله می‌کند و حضرت زهرا(س) در خطبه‌ای به تنمر حضرت علی(ع) در برابر فساد در جامعه اشاره کرده است.

وی بیان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر همیشه بی‌قرار هستند و هنگامی‌که در گوشه‌ای مفسده‌ای ایجاد می‌شود، آرامش ندارند.

طه‌محمدی با تأکید بر وظیفه و مسئولیت آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: اگر وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر داشتیم کسانی را که درد دین واقعی داشتند، استخدام می‌کردیم تا دیگر کسانی‌که این وظیفه و مسئولیت را بر عهده دارند، تماشاچی و محافظه‌کار و بی‌تفاوت نباشند.

وی با بیان اینکه تذکر لسانی اثرگذاری بیشتری از برخوردهای سخت دارد، تصریح کرد: در اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر باید روش‌ها و برخوردهای حساب‌شده، متین و متناسب با اشخاص و گروه‌های سنی مختلف را بدانیم، به این علت که با مسالمت بهتر می‌توانیم امر به معروف و نهی از منکر را به نتیجه برسانیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب با مصوبه 427 شورای انقلاب فرهنگی سال 1384 در استان اقدامات موثر و اساسی صورت گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه حوزه عفاف و حجاب در حال حاضر دغدغه مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی شده است.

مهرداد نادری‌فر با اشاره به رتبه اعلام شده همدان از وزارت کشور در بررسی بازرسی‌های صورت گرفته در استان گفت: استان همدان در جهادکشاورزی رتبه دوم کشوری، راه و شهرسازی رتبه یکم، فرهنگ و ارشاد اسلامی رتبه پنجم، تعاون، کار و امور اجتماعی رتبه ششم، صنعت، معدن و تجارت رتبه ششم، استانداری رتبه یکم، دادگستری رتبه سوم و تبلیغات اسلامی رتبه دوازدهم کشوری را دارد و در مجموع ارزیابی، استان همدان رتبه 4 کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سطح آسیب‌ها و جرائم اجتماعی کاهش داشته است، افزود: در چند سال اخیر با اقدامات مناسبی که صورت گرفته کاهش سرقت‌ها و افزایش کشفیات موادمخدر و اقداماتی اثرگذار در حوزه طلاق در استان را شاهد هستیم به طوریکه میانگین رشد از 10 به 5 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.