همدان؛

در هفته فرهنگی ملایر 296 برنامه اجرا می شود

فرماندار شهرستان ملایر از اجرای ٢٩٦ برنامه در هفته فرهنگی ملایر خبر داد.

در هفته فرهنگی ملایر 296 برنامه اجرا می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالعظیم رضایی گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهرستان ملایر فرهنگی بودن آن در زمینه‌های موسیقی، هنر، سینما و تئاتر، آداب و سنن و فرهنگ ناب اسلامی این شهرستان است.

وی افزود: وقتی مسائل اقتصادی و حوزه مدیریت را واکاوی می‌کنیم مشاهده می‌شود بیشتر اشکالات مربوط به فرهنگ مدیریت و زیرساخت‌های فرهنگی است.

فرماندار شهرستان ملایر عنوان کرد: در علوم سیاست هم دیده شده بیشتر مشکلات مربوط به زیرساخت‌های فرهنگی است به همین علت دشمنان قسم خورده ما به دنبال ضربه زدن به فرهنگ هستند.

وی گفت: با هوشیاری و هوشمندی مقام معظم رهبری که شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مطرح کردند، امسال نیز "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" مطرح شد که سرلوحه امور قرار گرفته است.

رضایی گفت: در کنار اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی فرهنگی همدان مورد توجه بوده و از اولویت برخوردار است بنابراین باید از هر فرصتی استفاده کنیم و نسبت به فعالیت‌های فرهنگی حساس باشیم.

وی اظهار کرد: بالا رفتن سن ازدواج و معضلاتی مانند طلاق و اعتیاد از جمله مسائل فرهنگی هستند که برای رفع آن برنامه‌هایی اجرا کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان ملایر با اشاره به اینکه ٥٣ درصد از طلاق‌ها به علت اعتیاد اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: همزمان با تصمیمی که در استان گرفته شد، بنیاد صیانت از بنیان خانواده را در ملایر راه‌اندازی کردیم همچنین در طرح کرامت که مربوط به اعتیاد است، شهرستان ملایر به عنوان پایلوت در استان قرار گرفته است.

وی از هفته فرهنگی ملایر یاد کرد و گفت: به همین منظور همه دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف ملایر درگیر آن شدند و امیدواریم اجرای برنامه‌های فرهنگی در این هفته گام موثری در ارتقای فرهنگ استانی تلقی شود.

فرماندار شهرستان ملایر عنوان کرد: به منظور هفته فرهنگی ملایر هفت کمیته شکل گرفت و آغاز به کار کرد به طوریکه هفته فرهنگی از امروز آغاز شده است و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هر روز از ایام هفته فرهنگی ملایر به یک عنوان نامگذاری شده است، تصریح کرد: ٢٩٦ برنامه اجرایی تدارک‌دیده شده که ٢٧ برنامه شاخص است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.