همدان؛

تعیین هدف، ضرورت دستیابی به اقتصاد مقاومتی

مشاور معاون فناوری رئیس جمهوری در بخش خصوصی گفت :برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید هدف تعریف شود تا بتوانیم به منافع اقتصادی برسیم.

تعیین هدف، ضرورت دستیابی به اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نادر هاشمی در همایش کار آفرینی،جوانان و فرصت های شغلی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان ظرفیتی مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود:تاکنون یک هزارو 800 شرکت دانش بنیان در کشور خود را مطرح کرده اند که باید از این ظرفیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گیریم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مبتنی بر مقاومت است، ادامه داد:از این تعداد 800 شرکت راهبر است و اگر به بازار محصول خود به خوبی دست پیدا کنند.


هاشمی خاطرنشان کرد: 450 شرکت دانش بنیان نیز در حوزه های آی تی، آی سی تی، مهندسی پزشکی، نانو متریال، بیوتکنولوژی و موضوعات مربوط به بیو فعالیت می کنند.


مشاور معاون فناوری رئیس جمهوری در بخش خصوصی با بیان اینکه :برنامه دولت در خصوص ایجاد شرکت های دانش بنیان مطلوب است یادآورشد: این در حالیست که عملکرد با برنامه دولت ممکن است فاصله داشته باشد که بخشی از آن متاثر از منابع مالی و بخشی هم مربوط به شرایط کشور است.

وی به ضرورت برند سازی محصولات و تولیدات داخلی اشاره کرد واظهار داشت: برند نام تجاری معتبری است که نشان از کیفیت، کاربرد و اعتبار محصول دارد و نام شاخصی در بازار بین المللی است.

این مسئول با اشاره به اینکه برندسازی یکی از راه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در نگاه کلان است، ادامه داد: هر حرکت اقتصادی مانند صادرات، تولید داخل و واردات در کشور اگر با نگاه مقاومتی باشد، می توانیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا می کنیم.

وی اضافه کرد: اینها ضرورت هایی است که باید در زمینه اقتصاد مقاومتی رعایت شود و با ایجاد برند و حفظ و توسعه اعتبار، بتوانیم راحت تر محصول تولیدی را در بازار داخلی و خارجی به فروش برسانیم.

انتهای پیام/ ج



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.