برازجان

برگزاری بیست و ششمین یادواره شهید صادق گنجی

بیست و ششمین یادواره شهید صادق گنجی و 670 شهید شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در این مراسم گفت: شهید گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در سن 24 سالگی از چنان نبوغ و اندیشه بالای قرآنی، عقلانی و قدرت نطق و بیان و خطابه، اخلاقی و رفتاری برخوردار بود که به عنوان سفیر فرهنگی ایران در کشور پاکستان انتخاب شد.

 سردارسرلشکر رحیم صفوی افزود: این جوان در مدت 40 ماه آنچنان با اخلاق و رفتارش برای دفاع از اسلام آزادی خواه و نجات بخش در مقابل جریانات تکفیری تلاش کرد و مردم پاکستان را مجذوب خود نمود که پس از شهادتش هیچ کس نتوانست جای او را بگیرد.

وی گنجی را سفیر واقعی انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این فرد وارسته و خردمند با عملکرد خود در پاکستان نشان داد که یک دیپلمات ساده نیست بلکه یک سفیر انقلابی است.

سردار صفوی افزود: حضور بیش از 12هزار رزمنده دشتستانی در هشت سال دفاع مقدس و درخشش نیروهای تخریب این شهرستان از افتخارات تاریخی مردم این شهرستان است.

وی گفت: اگر تخریب چیان دشتستان نبودند و میادین را باز نمی کردند چندین هزار رزمنده همزمان از بین می رفتند.

سردار صفوی افزود: شهدا، رزمندگان، خانواده های آنها، زنان و مادران این سرزمین مکتب مقاومت را به جهان صادر کردند و ایستادگی مردم قهرمان ما در دفاع مقدس بازتاب آن امروز در شجاعت زنان و مردان یمنی، پیروزی های لبنان و حلب متبلور است.

فرزند شهید گنجی نیز گفت: سیاستمداران غربی و همدستان منطقه ای آنها با ابزار خشونت و ترور به قدرت رسیدند و منطقه را به چالش کشیدند و حمام خون راه انداختند.

نادر گنجی افزود: جهان این روزها به علت جنایت ها، ترورها و حمام های خونی که براه افتاده در یکی از تاریکترین دوره های خود بسر می برد.

 شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی ایران در پاکستان در سال 69 به دست گروهک های تروریستی در لاهور پاکستان به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.