سید حسن نصرالله: کشورهای حامی تروریسم باید از جنایات تروریستها عبرت بگیرند

سید حسن نصرالله بعد از ظهر جمعه درباره آخرین تحولات داخلی لبنان و بین المللی سخنرانی کرد.

سخنرانی سید حسن نصرالله آغاز شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنرانی خود که به صورت ویدئوکنفرانس در نشست شماری از دانشجویان دانشگاه ها پخش شد، به همه مبارزان و مدافعان در مرزهای جنوبی لبنان، مرزهای غزه، سوریه، عراق و یمن که در شرایط دشوار طبیعی در جبهه های مختلف حضور دارند، درود فرستاد.  

وی افزود: دین اسلام هرگز در طول تاریخ به اندازه چند سال گذشته، با مخدوش شدن وجهه روبرو نشده بود. رسانه ها و تکفیریها عامل اصلی مخدوش کردن وجهه اسلام هستند. تکفیریها به نام اسلام، مرتکب جنایت های هولناکی می شوند. 

نصرالله افزود: همه مسلمانان مسئولیت دینی، تاریخی و اخلاقی در این شرایط دارند و باید به هر شیوه اقدامات تکفیریها را محکوم کنند و از آن تبری بجویند و تاکید کنند اقدامات آنها هیچ ارتباطی به اسلام و پیامبر اسلام (ص) ندارد. 

وی در ادامه گفت: همه باید فریاد بزنند که فعالیت تروریستها ربطی به پیامبر اسلام (ص) ندارد. همه باید در برابر جنایات وحشیانه تروریست‌ها احساس مسئولیت کنند. فکر و اندیشه‌ای که پشت سر تروریست‌ها قرار دارد فکر و اندیشه وهابی است. شیوخ وهابی حتی معتقدند جشن گرفتن برای پیامبر، بدعت است و هر کس میلاد پیامبر را جشن بگیرد، باید تکفیر شود.

سید حسن نصرالله در ادامه این سخنرانی افزود: هیچ کس نمی تواند فکر و اندیشه خاصی را بر مردم جهان تحمیل کند. تنها وهابی ها هستند که می خواهند اندیشه خود را بر همه مسلمانان جهان تحمیل کنند. چند روز پیش یک دختر بچه کوچک در مرکز پلیس دمشق خودش را منفجر کرد. باید مشخص شود چه کسانی در پشت این عملیات های تروریستی قرار دارند. هر کس هر تریبونی در اختیار دارد باید جنایات وحشیانه این تروریست های وهابی و سواستفاده آنها از کودکان را به نام خدا و پیامبر محکوم کند. کدام وجدان و کدام دینی این را می پذیرد که یک کودک را برای رسیدن به اهداف خاص منفجر کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: دیروز دیدیم که تروریستهای داعشی به اسم اسلام دو نظامی ترکیه ای را به آتش کشیدند و تصاویر آنها را منتشر کردند. امروز ترکیه در موضع متفاوتی قرار گرفته است اما این مانع نمی شود که ما جنایات تروریستها علیه نظامیان ترکیه ای را محکوم نکنیم. 

وی گفت: رسانه های غربی تروریستها را به اسلام ربط می دهند و از آنها با نامهایی چون گروه های افراطی اسلامی یا اسلامگرایان افراطی نام می برند اما این جنگ تبلیغاتی آنها علیه اسلام است. اما همه باید بدانند که تنها یک اسلام وجود دارد و بین اسلام و ترویسم و بین اسلام و خشونت هیچ ارتباطی وجود ندارد. آمریکا جنایات متعددی در جهان انجام داده است اما هیچ کس نگفته است ارتش مسیحی آمریکا یا یک دولت مسیحی این جنایات را انجام داده اند زیرا ما حضرت مسیح (ع) را پیامبری پاک می دانیم. ما حتی جنایات رژیم صهیونیستی را نیز به دین یهود نسبت نمی دهیم.
 
نصرالله افزود: کشورهای حامی تروریستها مانند آمریکا و عربستان باید از جنایات تروریستها عبرت بگیرند. حتی ترکیه هم باید از جنایات تروریست ها عبرت بگیرد. همه می دانند که ترکیه بیشترین کمک را به داعش و تروریستها کرد و تسلیحات در اختیار آنها قرار داد و مسیر آنها را برای رسیدن به سوریه تسهیل کرد. اما امروز این کشور نتیجه کمک های خود به تروریست ها را می بیند.  ملت ترکیه باید بدانند که به آتش کشیدن شدن سربازانشان توسط عناصر داعش نتیجه حمایت دولتشان از تروریسم است. اکنون وقت آن است که ترکیه در برابر داعش موضع قاطع بگیرد و دست از تلاشهای مخرب و رفتار دوگانه اش در عراق و سوریه بردارد.


وی در ادامه گفت: آنچه که در حلب طی چند ماه گذشته اتفاق افتاد یک جنگ واقعی بود. آن کسانی که در حلب در مقابل ارتش سوریه قرار گرفته بودند تنها سوری نبودند بلکه از تمام ملیت ها در میان تروریستهای تکفیری حضور داشتند.  تروریستهای حلب انواع کمک‌ها و رسانه ها را در اختیار داشتند و خیلی ها از جمله حامیان تروریسم به سرنگونی دولت سوریه دلخوش کرده بودند. اما با مبارزات شبانه روزی و فداکاری هایی که انجام شد، آنها به آرزوی خود نرسیدند. در حلب پیروزی بزرگی به دست آمد چرا که تروریستها از هر کمکی برای حفظ این شهر برخوردار بودند. ده‌ها هزار تن سلاح از سوی حامیان تروریسم به این شهر وارد شد. پول ها و کمکهایی که در این چند سال از سوی حامیان تروریسم در اختیار تروریستهای حلب قرار گرفت چندین برابر کمکهایی بود که کل کشورهای عرب در طول 60 سال گذشته به مردم فلسطین کردند. کمک‌هایی که در طول این 4 سال از لحاظ پول، تسلیحات و آموزش به تروریستهای حلب شد در کل تاریخ بی‌سابقه است. 

نصرالله افزود: در این مدت دروغهایی زیادی از سوی رسانه های غربی و رسانه هایی مانند الجزیره و العربیه در مورد حلب منتشر شد. عکسها و فیلمهایی را از حلب منتشر کردند که هیچ یک مربوط به حلب نبود. عکسهایی که بعضا مربوط به جنایت اسراییل و عربستان در غزه و یمن بود، اما آنها را به عنوان تصاویر جنگ حلب جا زدند. برخی از ما می پرسند چرا از سوریه حمایت می کنید. من از آنهایی که چنین پرسشی را از ما مطرح می کنند می خواهم که جنایت تروریستها را در عراق، سوریه، یمن، لیبی و نیجریه به یاد بیاورند.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان گفت: دولت سوریه می توانست آشتی ملی را نپذیرد و افراد محاصره شده را در شهرهای تحت اشغال از بین ببرد اما این کار را نکرد در حالیکه هیچ کشور دیگری از جمله کشورهای عربی در مواجهه با چنین بحرانی این کار را انجام نخواهند داد. حلب آزاد شد اما نمی توانیم بگوییم که جنگ سوریه تمام شده است. با این حال، بازپس گیری حلب پیروزی بزرگی برای محور مقاومت بود. با بازپس گیری حلب، عملا هدف تکفیری ها و حامیان آنها برای سرنگونی دولت سوریه با شکست مواجه شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار