نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛

قانون‌گذاری در بخش صنایع کافی بوده است/ لزوم نظارت بیشتر جهت ارتقای سطح کیفی صنایع

داریوش اسماعیلی گفت: در حال حاضر قانون‌گذاری در بخش صنایع کافی بوده اما لزوم نظارت بیشتر دولت و مسئولین در این بخش احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن  و تجارت عنوان کرد: استقلال سیاسی فقط با در نظر گرفتن استقلال اقتصادی امری محال است به همین منظور توجه به تولیدات داخلی،‌ افزایش رقابت‌پذیری ، افزایش صادرات فقط بر مبنای دانش‌های پژوهشی امکان پذیر خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد عهد شکنی ‌های بزرگ  غربی‌ها در بحث برجام هستیم، افزود: تصویب و حمایت دولت در انجام مصوبه‌ برجام سبب شد تا عهدشکنی و وعده‌های دروغین آمریکا، جهان‌گیر شود و به همین منظور توجه به تولیدات داخل باید در دستور کار قرار گیرد.
 
اسماعیلی تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ صنایع با دانشگاههای کشور باید همواره در اولویت‌های نخست مسئولان باشد، همچنین تشکیل معاونت پژوهش و فناوری در وزارت صنعت،‌معدن و تجارت نتیجه جلسات متعدد تحقق این امر بوده است.

وی در ادامه حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت را خواستار شد و افزود: گامهای اولیه در مجلس شورای اسلامی برداشته شده و منتظر حمایت‌های  وزارت مذکور هستیم، علاوه بر این معضلات مربوط به بیمه و مالیات پژوهشی حل شده همچنین عدم تعلق مالیات بر فعالیت‌های پ‍ژوهشی نتیجه بررسی‌های انجام شده در کمیسیون اقتصادی مجلس طبق لایحه دولت بوده است.
 
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان دولتی تشریح کرد: این افزایش حقوق می تواند در امر پژوهش و حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان حقوق دولتی لحاظ شود. 
 
اسماعیلی افزود: مسئولین ذیربط بایستی از فرصت موجود نهایت استفاده را به عمل آورده به گونه‌ای که شاهد عدم خروج دانشجویان از کشور و افزایش رغبت آنان جهت تحصیل و فعالیت در داخل کشور باشیم.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: علاوه بر کاربردی شدن پژوهش‌ها باید جهت به روز شدن تولیدات خود باشیم چرا که هم اکنون تمام موارد اکتشافی کشور به صورت سنتی انجام شده‌ لذا توجه به پژوهش‌های دارای تکنولوژی‌های نوین باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد همچنین در حال حاضر قانون‌گذاری در بخش صنایع کافی بوده اما لزوم نظارت بیشتر دولت و مسئولین در این بخش احساس می‌شود.
 
انتهای پیام/


 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار