بیرجند؛

پیش بینی برداشت بیش از 35 هزار و 500 تن چغندر قند در خراسان جنوبی

در سال جاری پیش بینی می شود بیش از 35 هزار و 500 تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 35 هزار و 500 تن چغندر قند و بیش از 19 هزار و 500 تن چغندر علوفه ای از مزارع استان برداشت شود.

ولی پور مطلق با بیان اینکه نزدیک به 800 هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر است،افزود:بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان قائن،با 580 هکتار زیر کشت است.

وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار و 100 بهره بردار چغندر در استان وجود دارد،گفت: در سال جاری پیش بینی می شود کشاورزان از محل این محصول بیش از 99 میلیارد ریال درآمد داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان برداشت چغندر در سال جاری افزایش داشته است،افزود: در سال 94 بیش از 25 هزار و 600 تن چغندر برداشت شده است که از این محل حدود 72 میلیارد ریال در آمد عاید کشاورزان شده است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه محصول چغندر آب زیادی را مصرف می کند،گفت:برنامه ریزی کشت پاییزه صورت گرفته و در سنوات برنامه ششم اقتصاد مقاومتی نیز کشت پاییزه چغندرقند در نظر گرفته شده است و تا کنون 30 هکتار از این محصول نیز به صورت آبیاری نوین کشت می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.