بیرجند؛

احیاء فضای سبز و درختان باغ شوکت آباد

فضای سبز و درختان باغ شوکت آباد تا فروردین سال 96 ساماندهی و احیاء می شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛ گفت:کارگروهی از کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، پایگاه باغ های تاریخی استان، پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه، اداره کل جهاد کشاورزی استان، بهره بردار و باغبان باغ شوکت آباد، در محل باغ برگزار شد.

جنتی فر افزود: در این کارگروه علاوه بر اینکه به خصوصیات ویژه کشاورزی و تاریخی باغ اشاره شد، تصمیماتی برای احیاء فضای سبز، جایگزینی درختان آفت زده و خشک شده، کاشت درختان جدید بر اساس الگوی اولیه کاشت و باغ آرایی تاریخی، احیاء سیستم آبیاری سنتی و طراحی سیستم آبیاری مدرن برای باغ گرفته شد.

وی با بیان اینکه می توان باغ شوکت آباد را نمونه ای کامل شده از معماری باغ ایرانی در خراسان جنوبی دانست که تمام ویژگیهای باغ های دیگر را دارد، گفت: از نظر معماری، فضاهای احداث شده در باغ و عمارت شوکت آباد دارای ویژگی های خاصی هستند که در دیگر نمونه های مشابه آن کمتر می­توان یافت.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه با بیان اینکه روش ساخت حوض در باغ شوکت آباد، تنها منحصر به باغ های بیرجند است،افزود:این حوض در شمال عمارت وجود دارد که در مرکز آن جزیره ای برای برگزاری مراسم و پذیرایی از میهمانان ایجاد شده است.

جنتی فر با بیان اینکه باغ آرایی در باغ شوکت آباد شرایط ویژه ای دارد ،گفت: باغ آرایی در باغ شوکت آباد متشکل از خیابان مرکزی و کرتها است که در جهت شیب طبیعی زمین از جنوب به شمال ایجاد شده است.

انتهای پیام/غ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.