بیرجند؛

برداشت بیش از 7000تن انواع سبزیجات برگی از مزارع طبس

7350 تن انواع سبزيجات برگي از سطح 440 هکتار مزارع زیر کشت این محصول، در شهرستان طبس برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛معاون رئیس سازمان و مدير جهادكشاورزی شهرستان طبس متوسط عملكرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را 22 تن در هكتار اعلام کرد و گفت:شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی استان را دارد و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان در تمام فصول سال کشت انواع مختلف سبزیجات انجام می‌شود.

بخشایی افزود:محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت خاصی برخوردار است و سبزيجات برگي این شهرستان شامل اسفناج، جعفري،شنبليله، شويد، شاهي، گشنيز، ريحان، نعنا، تره، تربچه، پيازچه، مرزه،كاهو و انواع دیگری از این محصول است.

وی گفت:قسمت عمده‌ای از این محصول در فصل های پاییز و زمستان برداشت می شود و به شهرستان های همجوار و استان های خراسان رضوی ، کرمان و یزد عرضه شده و برآورد می شود بالغ بر 54 میلیارد ریال درآمد عاید 480 بهره بردار این شهرستان شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس خسارت وارده به سبزیکاران در اثر وقوع سرمای اخیر را 23 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: به 267 هکتار از مزارع سبزیجات برگی شهرستان خسارت 20 تا 50 درصدی وارد شده که باعث کاهش 24 درصدی تولید سبزیجات برگی در شهرستان خواهد شد.

بخشایی خدمات ارائه شده به سبزی کاران را خدمات کارشناسی، تأمین نهاده های کشاورزی از قبیل کود و سم ، استفاده از کارنده‌های کشت مستقیم در کشت سبزی، مکانیزه کردن کشت و استفاده از لولر‌های لیزری جهت آماده‌ سازی سطح مزارع سبزی اعلام کرد.

وی گفت:در شهرستان طبس 4 واحد در زمینه تولید سبزیجات خشک با ظرفیت سالانه حدود هزار و 68 تن سبزی خشک مشغول به فعالیت هستند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس افزود: تغذیه نوین سبزیجات مزرعه ای آزمایشی در روستای ابراهیم آباد کریت اجرا شده است که نتایج نهایی آن به اطلاع بهره برداران خواهد رسید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.