بیرجند؛

اجرای بیش از 30 برنامه محوری در طول دهه وقف در طبس

رئیس اداره اوقاف طبس گفت: ۳۰ برنامه محوری در دهه وقف اجرا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛ گفت:دهه وقف از هفتم آذر ماه آغاز و تا شانزدهم آذرماه ادامه دارد و ۳۰ برنامه محوری در این دهه انجام خواهد شد.

حجت الاسلام خدایی افزود: شعار دهه وقف ،همه واقف باشیم، اعلام شده و مهمترین رکن این دهه تبلیغات و اطلاع رسانی است.

وی گفت: همایش همیاران وقف، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر دیهوک، راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم و نمایشگاه وقف در طول دهه وقف، غبارروبی گلزار شهدا و میثاق با شهدا، نواختن زنگ وقف، دیدار با امام جمعه و معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و ارائه گزارش از فعالیت‌های اوقاف، نشست صنفی وقف با اصحاب‌رسانه از برنامه های شاخص دهه وقف در طبس خواهد بود و بیش از ۲۰ برنامه دیگر نیز در این دهه اجرا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به ایام سوگواری پیامبراکرم(ص) و امام‌حسن‌مجتبی(ع)،گفت: مراسم عزاداری این ایام در کلیه بقاع متبرکه، مسجد جامع و حسینیه میارزه شهر طبس برگزار و مراسم لبیک یا رسول الله در دو بقعه متبرکه پیرحاجات و خواجه‌خضر طبس با حضور دوست‌داران اهل بیت(ع) انجام خواهد شد.

حجت الاسلام خدایی افزود: وقف بیشتر، یعنی کمک بیشتر به سلامت اقتصادی جامعه و مؤمنان با بخشیدن مال خود در راه خدا در حقیقت هم باقیات صالحات ارزنده‌ای را برای خود بر جای می‌گذارند و هم بااین کار نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را پوشش می دهند.

وی با بیان اینکه وقف یکی از اقدامات ماندگار در زندگی انسان است،گفت: در عصر حاضر با توجه به نیاز جامعه به تولید علم و دانش، انجام این سنت نبوی در امور علمی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار