تصویب لایحه‌ای در فلسطین اشغالی برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین

یک کمیسیون وزارتی رژیم اشغالگر صهیونیستی، لایحه‌ای را تصویب کرد که راه را برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین هموار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک کمیسیون وزارتی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب لایحه ای را تصویب کرد که راه را برای قانونی کردن شهرک های صهیونیست نشین که به طور غیرقانونی در زمین های شخصی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن ساخته شده اند، باز می کند.

در این لایحه بحث‌برانگیز تصریح شده است: کابینه می تواند اجازه مصادره زمینهای متعلق به مالکان فلسطینی را در ازای پرداخت غرامت به آنها صادر کند. این قانون برای اجرایی شدن باید به تصویب پارلمان برسد و دیوان عالی اسرائیل نیز با آن مخالفت نکند.

بر اساس این گزارش، این لایحه بحث برانگیز ابتدا با هدف جلوگیری از تخریب شهرک صهیونیست‌نشین غیرقانونی آمونا تصویب شد. دیوان عالی رژیم صهیونیستی دستور تخلیه این شهرک را صادر کرده است، اما نیروهایحاضر در ائتلاف حاکم فلسطین اشغالی به سرپرستی نفتالی بنت، رئیس حزب ملی‌گرای "کانون یهود" که از شهرک‌سازی حمایت می کند، موفق شده اند بنیامین نتانیاهو را در این زمینه تحت فشار قرار دهند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی در سال 2014 با صدور حکمی اعلام کرد شهرک صهیونیستی آمونا به طور غیرقانونی در زمین های شخصی فلسطینیان ساخته شده است و باید پیش از بیست و پنجم دسامبر سال 2016 تخلیه و تخریب شود. 

شهرک آمونا، که در شرق شهر رام‌الله واقع شده، بزرگ ترین شهرکی است که رژیم صهیونیستی بدون اخذ مجوز از مقامات اقدام به ساخت آن کرده اند. 

جامعه بین المللی تمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین را که با یا بدون مجوز مقامات رژیم صهیونیستی در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن ساخته شده است، غیرقانونی می داند. طبق اعلام سازمانهای حامی حقوق فلسطینیان، نزدیک به یکصد شهرک کوچک و بزرگ غیرقانونی دیگر از این دست در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن وجود دارد. یکصد و بیست شهرک دیگر نیز در همین منطقه ساخته شده که از نظر مقامات تل‌آویو قانونی است.
 
از سوی دیگر، تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تلاش اخیر رژیم صهیونیستی برای قانون‌مند کردن اقدامات شهرک‌سازی و همچنین ممنوعیت ‍پخش اذان از بلندگوها به شدت هشدار داد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی منطقه را به سمت فجایع جدیدی سوق خواهد داد.

ابوردینه با تأکید بر اینکه همه این اقدامات غیرقابل قبول است، ادامه داد، مقامات فلسطین با مراجعه به شورای امنیت و همچنین نهادهای بین المللی برای توقف این اقدامات اسرائیل تلاش خواهند کرد.

ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز در اظهاراتی به رادیو رسمی صوت فلسطین گفت: کابینه اسرائیل تلاش می کند با استفاده از فضای موجود در سطح بین المللی و تحمیل شرایط واقعی که ایجاد کرده است و همچنین ایجاد پوشش قانونی برای آن، وضعیت را به نفع خود تغییر دهد.

وی اعلام کرد ریاست تشکیلات با چنین تصمیم هایی با جدیت در سطح بین المللی برخورد می کند و آن را در همه نهادهای مسئول همچون یونسکو پیگیری می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار