زاهدان

زاهدان به 60 درصد خودکفایی در زمینه تولید مرغ رسیده است

فرماندارشهرستان زاهدان گفت: زاهدان به 60 درصد خودکفایی در زمینه تولید مرغ رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مجتبی خانجانی گفت: هنوز ظرفیت مرغداری ها کامل نشده است و هر زمانی که وضعیت کشتارگاهی زاهدان به قطعیت برسد در این بازارچه ها به سمت کشتار صنعتی می رویم.

وی افزود: با اجرای طرح ساماندهی عرضه مرغ زنده ماهیانه 7 میلیارد و 200 میلیون تومان به صنعت اقتصاد استان کمک شده است.

فرماندار زاهدان ادامه داد: این مبلغ تا قبل از اجرای این طرح به جیب 11 نفر از مافیای مرغ وارد می شد، اما با راه اندازی این بازارچه ها علاوه بر توزیع مرغ استاندارد، در چرخه اقتصاد خانوار تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: بازارچه های عرضه مرغ زنده به صورت بهداشتی با هدف تحقق شعار امسال و توسعه بهداشت راه اندازی شده است، در این رابطه علمای شیعه و سنی، شهرداری، دامپزشکی، جهادکشاورزی، صنعت و معدن و شبکه بهداشت و درمان همکاری خوبی دارند.

وی با بیان این که فروش مرغ زنده به صورت غیربهداشتی یکی از مشکلات این شهر است، افزود: متکدیان، زنان بی سرپرست و معتادان کم سن و سال، بزرگ ترین مشکل در زاهدان است که برنامه داریم با جریان سازی درباره این مشکلات به یک الگو در کشور تبدیل شویم.

خانجانی گفت: در همین راستا در زاهدان کمپینی با عنوان ستاد ساماندهی متکدیان راه اندازی می شود که این افراد را اسکان و آموزش می دهیم و برایشان اشتغال ایجاد می کنیم.

خانجانی تصریح کرد: هدف این است که از زنده فروشی مرغ جلوگیری شود، در مرکز زاهدان نیز اجازه راه اندازی این بازارچه ها صادر نمی شود و فقط در مراکز جمعیتی شمال و حاشیه شهر راه اندازی می شود تا به تدریج ذائقه مردم تغییر کند و از مرغ کشتار روز استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار