سیزدهم آبان ماه مطلع بینش انقلابی دانش آموزان/ راه سرخ جوانان کشور از علم تا عمل

سیزدهم آبان ماه نقطه عطفی در تاریخ کشور و به ویژه عرصه دانش آموزی به شمار می رود چراکه جوانان بسیاری جان خودرا برای اعتقاد ات اسلامی و ایرانی فرش راه آیندگان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانش آموز واژه ای که هرکدام از ما بهترین و بی دغدغه ترین روزهای زندگیمان با آن خو گرفتیم و بزرگ شدیم، نقشی که با آغاز مهر و طلوع بهار علم و دانش پررنگ تر می شد و فراز و نشیب خاص خود را داشت. گاه شادمان از اتفاقات مطلوبمان در مدرسه و گاه دچار تشویش ناشی از مقررات و ضوابط مدرسه بودیم، هرچه باشد در نهایت پس از 12 سال به فصل آخر خود می رسد و کتاب علم آموزی در مدارس بسته می شود و هرکس به اقتضای شرایط زندگی پس از آن راهی را برمی گزیند.

این روزها نقش دانش آموزی اغلب جز حضور در کلاس و درس خواندن به وظیفه ای دیگر توسعه نمی یابد اما شرایط سالیان تقریبا دور گواه رشادت های دانش آموزانی است که روح بزرگشان بر سن کم آن ها رجحان داشته و اقداماتی به بزرگی و افتخارات کشور را عملی ساختند.

دانش آموزان نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی کشور
سیزدهم آبان ماه روزی که با جنگ و پیکار قشر نوجوان و جوان کشور با نیروهای حکومتی وقت آغاز شد و این اقدام علی رغم اینکه به شهادت برخی از نیروهای جوان کشور منجر شد اما راهی هموار برای تداوم اعتقادات و ارزش های کشور را ایجاد کرد راهی سرخ که ادامه حرکت آن تا امروز دستیابی به نشان های طلایی در عرصه های علمی و آموزشی را به ارمغان آورده است.

روز 13 آبان، روز دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی (ره)است،روز کشتار دانش آموزان  و تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان عدالت خواه و انقلابی است که ایجاب می کند همه باهم فریاد اعتراضی بر سیاست های آمریکا برآوریم کران تا کران، مبارزه و فریاد علیه مستکبران، سرشار سازیم و در برابرگردن کشی، تسلیم نباشیم همانطور که تاکنون این گونه بوده ایم.

سستی ها و رخوت ها را را به حرکتی شورانگیز مبّدل ساخته  و دست ها و دلهامان را قوی کنیم و در این روز مردم خداجو و استکبارستیز را به مبارزه با مظهر استکبار بخوانیم. 

تکریم روز دانش آموز از نگاه وزیر آموزش وپرورش
نظام تعلیم و تربیت کشور نقطه آغاز هر گونه حرکتی مستمر و پایدار برای آینده کشور است، نظامی که نسل آینده کشور را شکل می دهد لذا اهمیت بسزای آن برهیچ کس پوشیده نیست، مهد آگاهی که معلمان و مربیان آن به جهت تاثیرگذاری وظیفه ای خطیر بر دوش خود احساس می کنند.

تکریم روز دانش آموزان فرصتی است تا نظام تعلیم وتربیت کشور باردیگر اهمیت بالای این نهاد آموزشی  در تعیین سرنوشت کشور را به یادآورند که در این راستا مسئولان آمزش و پرورش کشور هم به ان اذعان داشته اند.

فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گراميداشت روز دانش آموز و روز استكبارستيزي اظهاركرد: بايد با حضور در راهپيمايي 13 آبان ماه و دعوت از دانش آموزان و فرهنگيان كشور بتوانيم مسئوليت اجتماعي خود را به خوبي انجام دهيم.

تداوم تاکید بر استقامت در برابر استکبار جهانی
مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی نیزدر بخش هایی از پیام خود به مناسبت روز دانش آموز اظهار داشت: سیزده آبان در تاریخ انقلاب جایگاه ویژه ای دارد چراکه دانشجویان متعهد و انقلابی ایران توانستند در امتداد خون شهدای دانش آموز، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قدرت شکست ناپذیری این طاغوت زمان را درهم شکنند و فریاد ظلم ستیزی انقلاب ایران را در صحنه های بین الملل طنین انداز نمایند.

بنابراین 13 آبان باید زنده بماند چون نهضت عاشورا زنده است، چون صف حق جویان و باطل گرایان همیشه جداست، چون مرز بین عدالت و ظلم روشن است، چون دشمنان ما به جز زبان زور و استقامت را نمی فهمند و به هیچ قیمت از اراده باطل خود دست برنمی دارند. 

یاد و راه بزرگ پرچمدار مبارزه با جفاکاران گیتی در زمان معاصر حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می داریم، به تربت پاک و تابناک همه شهیدان، بویژه دانش آموزان شهید 13 آبان درود می فرستیم و با تأکید به استمرار استقامت ملت همیشه سربلند ایران اسلامی و همه آزادگان جهان، بار دیگر یادآور می شویم که این ملت سرافراز به رهبری مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) علم مبارزه همه جانبه علیه استکبار جهانی را بر زمین نمی گذارد و تا اعتلای مستعضفان جهان افتخار همراهی و همگامی با آنان را در پرونده خود ثبت می کند.

محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی نیز عنوان کرد: دانشجويان در امتداد حركت استبدادشكن دانش‌آموزان، طوفان استعمار گريزي و استكبار ستيزي را با تسخير لانه جاسوسي با پيروي از خط امام در دنيا به پا كردند كه امواج با گردبادي مهيب كاخ سفيد را در سياهي و تاريكي فرو برد.

امّا فصل آخر و پايدار سيزده آبان نهادينه شدن مقابله و مبارزه با استكبار به عنوان يك روز ملّي براي همه  نسل‌هاست كه گستره آن از ايران تا اقصي نقاط عالم گسترده شده است و الهام‌بخش نسل‌ها در تمام اعصار و امصار گرديد. امروز با نام شيطان بزرگ شهرت جهاني آمريكاست، دولتي استكباري كه جز خون و شرارت و جنايت از سر انگشت‌هاي خبيث و آلوده آن، نمايان نيست. 

دستكش‌هاي مخملي بر روي دست‌هاي چدني رسواتر از آن شده است كه بتواند آزاديخواهان و آرمان‌گرايان را بفريبد و تهديدهاي هيروشيمايي آنان، هرگز نخواهد توانست بنيان عزم و اراده ملّت‌ها را درهم كوبد و يا زيتون صلح آنها جز برگ خشكيده بر منقار بي‌جان كركس بر بالاي مجسمه آزادي چيز ديگري را تداعي نخواهد كرد و شعار ما در عمق شعور ما ريشه دارد

پیمودن راه  توسعه تا رسیدن به قله موفقیت
امروز به برکت راهنمایی معمار بزرگ انقلاب و همت مردم انقلابی کشور که راه را برای بسیاری از فتنه های دشمنان بستیم باید علی رغم کاستی های موجود در مواردی هم چنان با اراده از کودک تابزرگسال در مسیر اعتلای کشور و استقلال آن گام برداریم.

گاه بروز مشکلات در عرصه هایی از زندگی تاب و انگیزه حرکت را از انسان می کاهد اما شوق رسیدن به مطلوب باید چنان در روح جمعی کشور ریشه بدواند که هرگونه کاستی ترمزی برای حرکت به سوی پیشرفت نباشد.

گزارش از آتوسا دولتیاری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار