حضور 224 کشور برای شرکت در جشنواره فیلم رشد/ توجه به کیفیت محتوای فیلم ها

دبیر چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد از شرکت 224 کشور از سراسر دنیا برای شرکت در جشنواره فیلم رشد خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد باحضورسعید بدیعی دبیر جشنواره و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه امروز در دفتر تکنولوژی آموزشی برگزارشد.

بدیعی با بیان اینکه این جشنواره یکی از قدیمی ترین جشنواره های کشور است و قریب به 50 قدمت دارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان متولی جشنواره بوده و اهمیت خاصی برای آن قائل است و به همین دلیل تاکنون استمرار داشته است.

وی افزود: ابزارهای جدیدآموزشی ضرورت دارد چراکه سلیقه دانش آموزان فعلی با گذشته متفاوت شده و دیگر تخت سیاه و گچ نمی تواند تنها رسانه برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان باشد.

بدیعی با بیان اینکه در کل دنیا مراکز آموزشی تبدیل به مراکز یادگیری شده اند و معلمان نقش هدایت گری دارند، گفت: امسال پانزدهمین دوره جشنواره فیلم دانش آموزان، دانشجو معلمان و فرهنگیان فیلم ساز از روز شنبه 15 آبان ماه در استان های تهران، با بیش از 80 مرکز نمایش، استان گیلان 52 مرکز، استان سمنان 40 مرکز، استان فارس 80 مرکز، استان هرمزگان با محوریت جزایر خلیج فارس 25 مرکز و سواحل مکران برگزار می شود.

دبیر چهل و ششمین جشنواره عنوان کرد: حدود هزار و 200 فیلم در سایت جشنواره ثبت نام کردند که هزار و 44 فیلم آن پذیرفته شده که شامل فیلم های مستند علمی آموزشی، فیلم های مستند، انیمیشن و پویا نمایی، فیلم های تربیتی داستانی بلند، فیلم های داستانی کوتاه هستند همچنین  720 فیلم به بخش بین الملل که 307 فیلم در بخش ملی و 17 فیلم در بخش جانبی به نمایش در می آید.

بدیعی با بیان اینکه فیلم های ایرانی دریافت شده 820 بوده که 513 به بخش بین الملل و 224 فیلم خارجی دریافت شده که 207 به بخش بین الملل راه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: 30 کشور از جمله اسپانیا، آمریکا، لتونی، چین، مجارستان و غیره در این جشنواره حضور دارند که علاوه بر آن 307 اثر مربوط به دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجومعلمان است که در بخش ملی به نمایش گذاشته شده اند.

مجیب مسئول هیئت انتخاب جشنواره پیرامون کیفیت بخشی به محتوای جشنواره عنوان کرد: در هیئت انتخاب به ارتقای این وضعیت توجه شده و به دلیل سابقه فعالیت ها سعی می کنیم بهترین ها برگزیده شوند.

وی یادآور شد: این مساله باعث می شود تا فیلمسازان هم به تولید محتوا توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار