کرمانشاه؛

پتروشیمی اسلام آباد پروژه کلان در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: با صدور مجوزهای زیست محیطی مورد لزوم پتروشیمی اسلام آباد از سوی سازمان محیط زیست و پذیرش طرح توسط بانک عامل، این پروژه بزرگ آماده آغاز مرحله اجرایی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رازانی گفت:این پروژه با یک میلیارد و ششصد میلیون یورو یک پروژه کلان در استان محسوب می شود که در کنار سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته، اشتغال زایی بسیاری را نیز در پی خواهد داشت و در دوره ساخت حداقل برای 4 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و در دوره بهره برداری نیز 3 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

وی گفت: این طرح از جمله صنایعی است که زمینه ایجاد صنایع پایین دستی زیادی را فراهم خواهد کرد و بنابر پیش بینی کارشناسان با فعال شدن صنایع پایین دستی اشتغال ایجاد شده توسط این مجموعه از 10 هزار شغل فراتر خواهد رفت.برای پیشبرد این پروژه دو کار مقدماتی باید صورت می گرفت که یکی از مهم ترین آن ها دریافت گواهی های زیست محیطی بود.

 رازانی گفت:روز یکشنبه هفته ای که گذشت نشستی در این زمینه تشکیل شد و با تایید تمامی مدارک خواسته شده سازمان مربوطه تاییدیه نهایی زیست محیطی را اعلام کرد.

این مدیر ارشد استان پذیرش این پروژه توسط بانک عامل را یکی دیگر از کارهای مهم مقدماتی برای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل در این مدت بررسی های اولیه و کارشناسی را انجام دادند و همچنین خواهان یک سپرده گذاری اولیه چند میلیاردی از سرمایه گذاران شدند که با پیگیری های جدی مدیریت ارشد استان این سپرده  گذاری اولیه در روزهای گذشته انجام گرفت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار