کرمانشاه؛

تصویب سند توسعه کوتاه مدت شهرستان سنقر

استاندار کرمانشاه گفت: سند توسعه کوتاه مدت شهرستان سنقر به عنوان 13 همین شهرستان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رازانی گفت:شهرستان سنقر دارای قابلیت ها و پتانسیل های متعددی در زمینه صنایع دستی، گردشگری، ورزشی، کشاورزی و معدن است که این پتانسیل ها باید بر اساس اولویت های موجود تعیین شده و توسط مدیران اجرایی پیگیری شوند.

وی ایجاد مجموعه های بزرگ گاوداری را راهکاری مناسب در زمینه توسعه حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: این شهرستان با توجه به پتانسیل های موجود کاملاً از قابلیت احداث یک گاوداری چند هزار رأسی برخوردار است و با ایجاد این مجموعه یک زنجیره مناسب صنایع تبدیلی لبنیات و تأمین علوفه نیز درمنطقه شکل می گیرد.

این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: هم اکنون در دیگر نقاط استان گاوداری های متعددی دایر شده اند و ایجاد یک گاوداری چند هزار رأسی در شهرستان سنقر امکان تبدیل شدن استان به یک قطب در این عرصه فراهم می کند.

وی افزود: با احداث سد سلیمانشاه این شهرستان از منابع آبی مناسبی برخوردار شده و این منابع ارزشمند ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی و همچنین گردشگری منطقه فراهم می کند.

 رازانی همچنین در خواستار توجه بیشتر به صنعت فرش دستباف این شهرستان شد و گفت: سنقر دارای بیشترین سابقه در حوزه فرش دستباف استان است و توسعه این بخش جزو اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با حداقل آموزش ها و کمترین هزینه ها می توان بستری را فراهم کرد تا خانواده ها در اوقات فراغت خویش به فرش بافی بپردازند و از یک منبع درآمد مناسب برخوردار باشند. در گام بعدی می توان این پروژه را در سطح استان اجرایی کرد.

این مدیر ارشد همچنین خواهان توسعه راه های ارتباطی این شهرستان با مرکز استان و همچنین استان همدان شد و گفت: این شهرستان به همدان بسیار نزدیک است و توسعه راه های این حوزه موجب تسهیل بیشتر در حوزه حمل و نقل منطقه می شود.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.