کرمانشاه؛

افزایش نرخ بیکاری کشور

استاندار کرمانشاه گفت:نرخ بیکاری کشور حدود 1.4 درصد افزایش پیدا کرده است البته استان‌هایی هم داریم که وضعیت آنها بهتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسداله رازانی گفت:بر اساس نرخ بیکاری که برای فصل بهار اعلام شده، با نرخ بیکاری 19.2 درصد استان اول کشور هستیم.


رازانی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری بالا در کرمانشاه در زمان طولانی ایجاد شده و نیازمند زمان است تا رفع شود، تاکید کرد: باید برنامه بلندمدت و پایدار داشته باشیم، زیرا اگر قرار بود با راهکارهای کوتاه مدت این مشکل حل شود، اکنون نرخ بیکاری در کرمانشاه کم شده بود.

وی در کنار راهکارهای بلندمدت اتخاذ راهکار فوری را نیز ضروری خواند و تاکید کرد: بیکاری به سرعت اثر منفی خود را در خانواده‌ها نشان می‌دهد و حتما نیازمند راهکارهای کوتاه مدت نیز هست.

استاندار کرمانشاه کمبود سرمایه‌گذاری، کمبود زیرساخت‌ها، تاخیر در رسیدن راه آهن به کرمانشاه، جنگ، به هم خوردن ترکیب جمعیتی و هجوم مردم روستاها و شهرستان‌ها به کلانشهر کرمانشاه و ... را از دلایل بیکاری بالای کرمانشاه خواند.

رازانی افزود: برای حل مشکل اشتغال باید به شهرستان‌ها نیز بر اساس شرایطی که دارند نگاه کنیم و به همین منظور باید فرمانداران را نیز در شورای اشتغال پای کار بیاوریم.

وی گفت: امیدواریم با این برنامه‌ها کاهش دو درصدی نرخ بیکاری که برای پایان امسال در کرمانشاه هدف‌گذاری شده بود محقق شود، ما این وعده را به مردم دادیم و در اجرای آن مصر هستیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.