نایجل فراژ حمایتش از ترامپ را مشروط خواند

پس از جنجال‌های اخیر درباره ویدیو منتشر شده از اظهارات ترامپ و شکایت چند زن از وی به دلیل تعرض جنسی، نایجل فراژ حمایتش از وی را مشروط دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، "نایجل فراژ" – رئیس موقت حزب استقلال انگلیس و یکی از چهره‌های اصلی تبلیغات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – حمایتش از دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – را مشروط بیان کرد. وی گفت از اظهارات زننده ترامپ درباره زنان، اقلیت‌های مذهبی آمریکا و مهاجران حمایت نمی‌‎کند.

فراژ که پیش از این در یکی از سخنرانی‌های ترامپ شرکت کرده و حمایتش از این کاندیدا را اعلام کرده بود، مورد حمله برخی از نمایندگان حزب استقلال انگلیس در پارلمان این کشور قرار گرفت.

فراژ درباره ویدیوی منتشر شده اخیر که در آن ترامپ سخنان بی‌شرمانه‌ای را درباره زنان به زبان می‌آورد، گفت این جنجال، شانس نامزد جمهوری‌خواه برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری را به شدت کاهش خواهد داد. وی گفت: "من این سخنان را مانند لاف زدن‌های مردانه می‌دانم. این‌ها اظهاراتی است که مردان به یکدیگر می‌گویند. این سخنان به این معنی نیست که در حقیقت نیز این اقدامات انجام شوند."

با این‌که فراژ به طور رسمی از دونالد ترامپ حمایت نکرده است، وی در تبلیغات انتخاباتی این نامزد جمهوری‌خواه حاضر شده و گفته است در صورتی که ملیت آمریکایی داشت هرگز به هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – رای نمی‌داد.

«سامر زروس،» یک شرکت‌کننده سابق در برنامه تلویزیونی «اپرنتیس،» که دونالد ترامپ میزبانش بوده است، در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد در سال ۲۰۰۷ از سوی ترامپ مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.

همچنین «کریستین اندرسون» که پیش‌تر مدل بوده، در مصاحبه با روزنامه واشینگتن پست ترامپ را متهم کرده که در دهه ۱۹۹۰ در باشگاهی شبانه وی را مورد آزار جنسی قرار داده است. پیش‌تر نیز دو زن آمریکایی ترامپ را به رفتار ناشایست متهم کرده بودند.

حال، برخی از اعضای حزب استقلال انگلیس از نایجل فراژ به دلیل حمایت از ترامپ به طور شدید انتقاد کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار