پیشنهاد ترامپ: نایجل فراژ باید سفیر انگلیس در آمریکا شود

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اقدامی بی‌سابقه یکی از حامیان اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به عنوان سفیر انگلیس در آمریکا پیشنهاد داد.

پیشنهاد ترامپ: نایجل فراژ باید سفیر انگلیس در آمریکا شود
 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پیشنهاد داد «نایجل فراژ» -رهبر حزب استقلال انگلیس- به عنوان سفیر این کشور در آمریکا انتخاب شود.

ترامپ دوشنبه عصر در یک پیام توییتری نوشت: «بسیاری از مردم مایل هستند نایجل فراژ سفیر انگلیس در آمریکا باشد. او کار بزرگی را انجام خواهد داد!»

تاکنون سابقه نداشته است که یکی از رؤسای جمهور آمریکا از یکی از سران کشورهای جهان بخواهد رئیس یک حزب را به عنوان سفیر انتخاب کند. این پیشنهاد «ترزا می» -نخست وزیر انگلیس- را در شرایط سختی قرار داده است.

سمت سفیر انگلیس در آمریکا یکی از معتبرترین نقش‌ها در نظام دیپلماتیک است. «کیم داروچ» که پیش از این مشاور امنیت ملی انگلیس بود در ماه ژانویه به این سمت گماشته شد. رئیس حزب استقلال انگلیس پیش از این گفته بود واضح است که داروچ باید از این سمت استعفا دهد زیرا وی بخشی از نظام قدیم است. البته فراژ در آن زمان در مصاحبه با اسکای‌نیوز اعلام کرد خود را به عنوان جانشین داروچ نمی‌بیند.

با اینکه فراژ تجربه دیپلماتیک چندانی ندارد، تمام تلاشش را انجام داد تا در زمان کمپین انتخاباتی ترامپ با وی همراه شود. این دو مقام سیاسی به تازگی در برج ترامپ دیدار کردند و فراژ در ادامه با انتشار تصویری از دیدار خود با ترامپ در توییتر نوشت: «دیدار با ترامپ افتخار بزرگی بود. او بسیار آرام و پر از ایده‌های خوب است. مطمئنم او رئیس‌جمهور خوبی خواهد بود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار