بایدن: به موقع به پوتین درباره دخالت در روند انتخاباتمان پیام می‌دهیم

معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد واشینگتن به موقع، به «تلاش‌های روسیه برای مداخله در روند انتخابات آمریکا» واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، انتقاد برخی منابع را مبنی بر اینکه کاخ سفید به «تلاش‌های روسیه برای مداخله در روند انتخابات آمریکا» واکنش مناسبی نشان نداده است، رد و تاکید کرد واشینگتن به موقع پیام خود را در این باره به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد داد. 

وی در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه ان بی‌سی، که بخشهایی از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، در پاسخ به این سوال که چرا یک هفته پس از اتهام مقامات آمریکا به روسیه مبنی بر تلاش برای دخالت در کارزار انتخاباتی آمریکا، کاخ سفید هیچ تدبیر رسمی بر ضد مسکو اتخاذ نکرده است، مکث کوتاهی کرد و با لبخند گفت: «ما پیام خود را در این باره به ولادیمیر پوتین خواهیم داد. ما توانایی این کار را داریم و در زمان و شرایطی مناسب که بیشترین تاثیر را داشته باشد، پیام لازم را به پوتین ابلاغ خواهیم کرد.» 

معاون رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به اینکه آیا افکار عمومی نیز در جریان امر قرار خواهند گرفت، در جمله‌ای کوتاه تصریح کرد امیدوارم این گونه نباشد. 

هفته گذشته دولت آمریکا روسیه را متهم کرد با سازماندهی برخی سرقتهای اینترنتی از ایمیل‌های شخصیت‌ها و موسسات آمریکایی تلاش می‌کند در روند انتخابات سراسری آمریکا مداخله کند. 

کاخ سفید نیز روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن پاسخ متناسب را به این دخالت‌ها خواهد داد. 

پایگاه اینترنتی ویکیلیکس بیست و دوم ژوئیه درست سه روز مانده به افتتاح کنوانسیون حزب دموکرات که قرار بود در آن هیلاری کلینتون رسما به عنوان نامزد قطعی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا معرفی شود، نزدیک به بیست هزار پیام به سرقت رفته از ایمیلهای هفت مسئول حزب دموکرات را منتشر کرد. افشای گسترده رایانامه‌های دردسرساز حزب دموکرات که اختلافات زیادی هم در میان رهبران این حزب به وجود آورد، این سوال را برای برخی از کار‌شناسان امنیت سایبری آمریکا مطرح کرد که آیا حملات سایبری می‌توانند رقابت میان نامزدهای احزاب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا را برای رسیدن به کاخ سفید تحت تاثیر قرار دهند. 

 حملات سایبری به حزب دموکرات برخی گمانه زنی‌ها را تشدید کرد مبنی بر اینکه روسیه تلاش می‌کند بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به نفع دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان تاثیر بگذارد. 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اتهامات آمریکا به مسکو را «تملق آمیز» و در عین حال «مضحک» توصیف کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار