ترامپ دوباره به سبک سخنرانی بدون متن بازگشت

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی آمریکا، روز گذشته در سخنرانی انتخاباتی خود مجدداً به بداهه‌گویی روی آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – اواسط هفته گذشته گفت می‌خواهد غل و زنجیرها را از پای فعالیت‌های انتخاباتی خود باز کند و در همین راستا، روز گذشته (جمعه) استفاده از شاخص‌ترین و مرسوم‌ترین نماد رعایت نظم و ترتیب در یک سخنرانی یعنی "دستگاه متن‌نما" را کنار گذاشت.

وی در حرکتی که یادآور روزهای گردنکشی او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، پیش از آغاز سخنرانی خود در کارولینای شمالی دستگاه‌های متن‌نما را از روی تریبون خود کنار زد و مجدداً به سبک سخنرانی بداهه و بدون آمادگی قبلی خود روی آورد.

وی در ادامه خطاب به هواداران خود گفت دستگاه‌های متن‌نما به درستی کار نمی‌کنند و او اساساً سخنرانی فی‌البداهه و بدون نیاز به نگاه کردن به مانیتور را دوست دارد. ترامپ سپس با صدای بلند از دستیاران خود خواست دستگاه‌های متن‌نما را از جلوی چشم او دور کنند.

ترامپ از اواسط اوت (اواخر مرداد) به توصیه دوستان و مشاورانش تمام سخنرانی‌های خود را از روی دستگاه متن‌نما ایراد می‌کرد؛ چراکه پیش از آن، بداهه‌گویی‌های نسنجیده او علیه زنان، مهاجران، مسلمانان، سیاه‌پوستان، لاتین‌تبار‌ها و حتی هیلاری کلینتون – رقیب دموکرات خود – هزینه‌های سنگینی برای ستاد انتخاباتی او و حزب جمهوری‌خواه به بار آورده بود. 

اما او روز گذشته دوباره به سبک سخنرانی سابق خود بازگشت و خطاب به هواداران خود گفت بدون دستگاه‌های متن‌نمای "لعنتی"، سخنرانی برای او لذت‌بخش‌تر است. نامزد جمهوری‌خواهان پس از این کار به توصیه مشاوران خود مبنی بر صحبت درمورد مسائل اقتصادی و پرهیز از اظهارنظر درباره اتهامات جنسی اخیر نیز توجه نکرد و بیشتر وقت خود در سخنرانی انتخاباتی دیروز را به بحث و دفاع در برابر رسوایی‌های اخلاقی افشاشده خود در یکی دو هفته اخیر اختصاص داد.

«کلیان کانوی،» سخنگوی زن ستاد انتخاباتی او، در پاسخ به پرسش خبرنگاران که از او علت رفتار ترامپ را جویا شدند گفت بهتر است بگذرایم ترامپ همان ترامپ همیشگی باشد. وی درمورد اینکه آیا نامزد جمهوری‌خواه انتخابات در سخنرانی بعدی خود برای پرهیز از اظهارنظرهای تنش‌زا و جنجالی مجدداً از روی نوشته به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت یا خیر نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار